Новини

img
01 март 2023

Най-големият производител на мотоциклети в света – Honda, обнови основно гамата си за 2023 година. За всички модели бяха въведени нови цветове и редица подобрения, бяха пуснати и нови машини. Някои от тях са възкресени имена от славното минало на марката.

Пет ще бъдат премиерите на двата щанда на Бултрако АД - оторизиран представител на Honda в страната на започващото от 21 април в зала „Арена София“ в столицата на MOTO EXPO 2023. Четири от тях имаха световни премиери по време изложението EICMA в Милано през ноември 2022 г. 

Двата щанда на Бултрако АД ще бъдат с обща площ 295 кв.м. На единият от 195 кв. м ще са мотоциклетите и скутерите на Honda. Те са с обем от 100 до 1800 куб. и има представители на всички категории машини. Самият факт, че през миналата година у нас са продадени 222 броя скутери и мотоциклети Honda е достатъчно показателен.

На другия щанд с площ от 100 кв. м ще бъдат изложени всички необходими аксесоари за мотоциклетиста. Ще има якета Alpinestars, както ботуши, ръкавици и панталони. Освен това ще бъдат изложени каски Kabuto и от други марки. Ще има и богат избор на гуми – мотоциклетни и автомобилни от марките Bridgestone, на които Бултрако е официален вносител, Firestone, Dunlop, Goodyear, Fulda и Debica. Освен това, Булграко АД като официален представител на фирмата Oxford, ще предложи всичко необходимо за мотоциклета и моториста.

Ето и подробности за петте премиери на Honda  на MOTO EXPO 2023:

ST 125 Dax

След 41-годишно отсъствие легендарният Dax заема своето почетно място при малките и забавни минибайкове на марката – Monkey и Grom. Автентичен, здрав и създаден да носи удоволствие и да предизвиква симпатия, той е с рамка от пресована стомана, 31-милиметрови USD вилки, 12-инчови колела и 2-клапанен двигател SOHC с въздушно охлаждане. Дизайнът на неповторимия Dax от миналото е напълно съхранен, но вече е допълнен от съвременни технологии като LED светлини и компактен негативен LCD дисплей.

Най-скорошната версия на „дакела“ присъстваше само на японския пазар в периода от 1995 г. до 2003 г.

През 1967 г. новият тогава Monkey Z50M завладява сърцата на американските и европейските купувачи, търсещи мотоциклет за свободното време, който се харесва еднакво на малки и големи и спокойно може да бъде натоварен в автомобил. Две години по-късно в САЩ търсят малко по-голям байк, но носещ същото послание като „маймунката“. Японските инженери дори отскачат до САЩ, за да разберат по-добре местната клиентела. Вдъхновени от рамата на популярния тогава в Япония CS90, разработват дакелоподобния Dax. Той е малко по-нисък и удължен от Monkey. Това позволява на възрастните не само да се настанят по-удобно на седалката му, но и да вземат спътник със себе си. Резервоарът за гориво е поместен в T-образната рамка и така се получава този семпъл, но останал и до днес емблематичен дизайн.

Днешният Dax е със 124-кубиков двигател с макс. мощност 9,4 к.с. С литър гориво изминава 66,7 км.

SH Mode 125

Дори един скутер да е суперзвезда, винаги може да получи още по-ярък и забележим блясък. Така SH Mode 125 се сдоби с нови LED фарове, Smart Architecture Frame (eSAF) от следващо поколение и подобрен двигател Smart Power Plus (eSP +) с четири клапана, водно охлаждан SOHC. Новите джанти са оборудвани с горивоспестяващи гуми. Скутерът разполага и с жабка с порт USB Type-A, както и с повече място за съхранение под седалката и работа със Smart Key.

Оригиналният SH50 се дебютира през 1984 г. и оттогава е неразделна част от всекидневието на много европейци. През годините семейството SH непрекъснато се развива, като продажбите му са над милион бройки.

Насоченият към по-млада аудитория Mode 125 влезе в семейството SH от лятото на 2014 г., а тази година дебютира и новото му поколение. Двигателят е 125-кубиков, с макс. мощност 11,4 к.с., а средният разход на мотопеда е 2,0 л/100 км.

CL500

Вдъхновен от Honda CL от 60-те и 70-те години на миналия век, CL500 съчетава ретро чар с модерни технологии и оборудване, за да се получи напълно нов вид модерен градски нейкид в гамата на Honda. Той е подходящ за изява на всеки млад ездач, който иска да се открои от тълпата. Със способността си да се справя с всекидневното пътуване до работното място, с продължително каране през уикенда или дори с лек офроуд, машината се вписва идеално в динамичния и разнообразен начина на живот на собственика си.

CL500 използва изключително популярния и енергичен подходящ за категория A2 агрегат с обем 471 куб. см. Двигателят на Honda е редови, 2-цилиндров и произвежда 35 кВт мощност и 43,3 Нм въртящ момент. Уникалните характеристики на горивната система и късите предавки, осигуряват рязко и чувствително ускорение от място чрез 6-степенна скоростна кутия.

Хоризонталната линия на дизайна преминава от забележителния кръгъл фар с четири LED лампи, обратно през чисто заобления резервоар до извития нагоре ауспух с неговия класически пробит топлинен щит от неръждаема стомана. Детайли като странични подложки на резервоара, дебело подплатена седалка с релефно лого на Honda, малки кръгли LED мигачи, високи дръжки и гумени маншети на вилката се обединяват, за да създадат свеж външен вид, различен от този на всяка друга машина на Honda.

CB750 Hornet

Напълно новият Hornet (от англ. – стършел) на Honda показва жилото си. В мотоциклета няма да откриете и грам излишна тежест, а водещото в класа съотношение мощност / маса се осигурява от двигател с мощност 67,5 кВт и въртящ момент от 75 Нм. Те задвижват пакет от 190 кг. Напълно новият редови 2-цилиндров агрегат с осем клапана осигурява както ефективност при най-ниските обороти, така и максимална използваемост при средните. Това се комбинира с нова ултралека рама за изключителна производителност и мигновено ускорение. Системата Throttle By Wire (TBW) обслужва 3 режима на каране и 3-степенен Honda Selectable Torque Control (HSTC) с интегриран Wheelie Control, плюс 3 нива на двигателната спирачка и доставка на мощност.

Новата рама е изцяло с окачване на Showa: 41 мм вилки с голямо бутало (SFF-BPTM) USD и заден амортисьор, работещ чрез Pro-Link. Двойни, радиално монтирани 4-бутални апарати осигуряват стабилно спиране. Премиум спецификацията включва 5-инчов цветен TFT инструментален дисплей, с Honda Smartphone Voice Control (HSVC), изцяло LED светлини, автоматично отмяна на индикатора и технология за авариен стоп сигнал (ESS).

XL750 Transalp

Наследил духа на своя знаменит предшественник, XL750 Transalp ще се чувства у дома си навсякъде – в градския трафик в час пик, по дълъг туристически маршрут, както и на черен път към поредния алпийски проход. Тази всеобхватна способност е извлечена от напълно новия 755-кубиков редови 2-цилиндров двигател на Honda, съчетал значителна мощност и висок въртящ момент в диапазона от ниски до средни обороти, плюс ангажиращи характер и звук. Пиковата мощност от 67,5 кВт е достижима при 9500 об/мин, а максималният въртящ момент от 75 Нм е наличен при 7250 об/мин. Дизайнът на Transalp е разработен в центъра за научноизследователска и развойна дейност на Honda в Рим.

Електронни асистенти, функциониращи чрез електронно управление на дроселната клапа (Throttle By Wire), позволяват на моториста да избира между 5 режима на каране, за да ползва предпочитаната от него комбинация от мощност, моторна спирачка и управление на въртящия момент.

Новият двигател е поставен в лека стоманена рамка, за да предложи лесно и вдъхващо доверие управление във всяка ситуация. За гъвкаво представяне на пътя и поглъщане на неравности извън пътя Transalp е оборудван с вилки Showa 43 мм SFF-CATM USD и заден амортисьор, работещ чрез Pro-Link. 21-инчово предно колело и 18-инчово задно осигуряват гъвкавост както на пътя, така и извън него.

Богатият списък със оборудване на Transalp е оглавен от 5-инчов TFT цветен дисплей, който ярко предоставя цялата важна информация и позволява управление на всички системи. Свързването е достъпно както за устройства с Android, така и за iOS чрез системата за гласово управление на Honda Smartphone.

Всички светлини са LED. Мигачите се изключват автоматично и разполагат с технология за сигнал за авариен стоп. Така предупреждават другите участници в движението за внезапно спиране.

Moto Expo 2023 ще очаква мотоциклетистите и фенове на двуколесния транспорт. Мястото и датите са зала Арена София от 20 до 23 април, а вратите ще са отворени от 10,00 до 19,30 часа.

Вход с билети

Билети може да закупите: Онлайн с отстъпка от 5 лв  до 16.04.2023

bilet.bg - https://bilet.bg/bg/events/moto-expo-2023/3883

eventim.bg - https://www.eventim.bg/…/moto-expo-2023-sofia…/event.html

На място : на касите на зала Арена София

Деца до 12 години с придружител Безплатно!


Хора с увреждания Безплатно!

Безплатен паркинг за всички посетители.

 

Пресцентър Moto Expo 2023

 

img
28 февруари 2023

KTM 1290 SUPER DUKE R EVO

KTM 1290 SUPER DUKE R EVO е ЕВОлюция. Благодарение на интуитивната технология за полуактивно окачване (SAT), този мотоциклет не само се адаптира към пътната настилка, но и към водача.

Повече информация относно характеристиките: https://edimotocenter.com/product/1290-super-duke-r-evo-ktm-2022/

KTM 1290 SUPER ADVENTURE R

Изберете точка на картата и поемете натам с KTM 1290 SUPER ADVENTURE R, който притежава несравнимата способност да прекосява най-дивите и предизвикателни терени с водещо в класа си представяне. KTM 1290 SUPER ADVENTURE R е проектиран и готов да достигне навсякъде по света.

Повече информация относно характеристиките: https://edimotocenter.com/product/1290-super-adventure-r-ktm-2023/

 

KTM 390 ADVENTURE SPOKE WHEELS 2023

KTM 390 ADVENTURE SW 2023 пренаписва правилника за това какво трябва да бъде ежедневното пътуване. Обединявайки гъвкавост на всякакви пътища, доказан 373-кубиков двигател и водещо в класа шаси, KTM 390 ADVENTURE не само търси нови приключения - той няма неизследван път.

Повече информация относно характеристиките: https://edimotocenter.com/product/390-adventure-spoke-wheels-ktm-2023/

KTM RC 390 2023

KTM RC 390 от 2023 г. е high-performance суперспортна машина със състезателни корени. Отличаващ се с впечатляващ технологичен пакет, както и състезателен стил, характеристики на управление и пристрастяваща мощност, KTM RC 390 е състезател от реалния свят.

Повече информация относно характеристиките: https://edimotocenter.com/product/390-rc-ktm-2021/

 

KAWASAKI VERSYS 650 2023

Новият Versys 650 е създаден да завладее града или да го остави далеч назад. Неговият максимален потенциал оживява във версията Tourer+ и ви води към следващото голямо приключение. С нови и иновативни специални функции, които гарантират наслада от всяко едно каране.

Повече информация относно характеристиките: https://edimotocenter.com/product/versys-650-kawasaki-2021/

KAWASAKI NINJA ZX-10R 2023

Извеждайки състезатели на Kawasaki до шест титли в Световния супербайк, Ninja ZX-10R демонстрира своите качества, печелейки шампионата, като същевременно позволява на широк кръг от мотоциклетисти да изпитат тръпката от изследването на техните граници на пистата. Ninja ZX10R е мотоциклет от следващо поколение, който предлага значително подобрена аеродинамика и нови функции като електронен круиз контрол и TFT инструментален панел със смартфон свързаност, които подобряват удоволствието от градското каране.

Повече информация относно характеристиките: https://edimotocenter.com/product/ninja-zx-10r-krt-replica-kawasaki-2023/

 

img
15 февруари 2023

За пореден път Aprilia RSV4 направи привидно невъзможното, като повиши аеродинамичната ефективност преди следващо ниво със своите интегрирани аеродинамични крила и двуслоен обтекател. Моделът се предлага в две нови цветови колаборации до една, от които посетителите ще могат да се докоснат по време на MOTO EXPO 2023.

Непрекъсната еволюция

Конските сили остават впечатляващите 217 при 13 000 оборота в минута, които вече са трудни за преодоляване, но вече отговаря на строгите критерии на Евро 5 и преодолява бариерата от 305 км/ч при максимална скорост. Новата система за управление на Magneti Marelli ECU 11MP и по-лек ауспух с намалена топлинна инерция допълнително допринасят за намаляване на емисиите.

Екипна работа в най-добрия вариант

RSV4 Factory разполага с изключителната полуактивна система за окачване Öhlins Smart EC2.0, която е фино настроена чрез екипни усилия, включващи както техните инженери, така и екипа за crack от Noale. Тествана на най-трудните писти, включително Imola и Mugello, докато и двата отбора не бяха напълно доволни от резултатите, новата и подобрена система осигурява значително подобрение както на производителността, така и на това неуловимо, но трудно за описание, „усещане за каране“

Подходящ за всеки стил на каране

Полуактивната система за окачване Smart EC 2.0 улеснява персонализирането и калибрирането на амортисьорите, с избор на полуактивен и ръчен режим, и двата лесни за активиране чрез бутони на кормилото. Допълнителни опции за персонализиране се предлагат под формата на 3 карти, които регулират окачването по различни начини според условията.

img
02 февруари 2023

Отново в София през април предстои мотоциклетно изложение - Moto Expo 2023!

Ще отвори врати от 20 до 23 април 2023 г., на ново по-голямо и комуникативно място - зала “Арена София” /бивша “Арена Армеец”/.

Тазгодишното Moto Expo 2023 ще се проведе при сериозният бум на продажби на нови мотоциклети в България /с ръст почти 50% по данни на ААП/ и над 1500 продадени машини за изминалата година.

То отново се организира от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор “Експо Тим” ООД.

Повече от експонатите ще бъдат премиерни за България. Ще има изложени и изцяло електрически мотоциклети и скутери. Така в зала “Арена София” от 20 до 23 април ще видим много нови модели и дори световни премиери.

В основна зала ще има щандове на вносители на продукти на всички големи световни производители на мотоциклети, АТV машини, скутери, мотопеди, велосипеди, тротинетки, аксесоари, масла и екипировки.

Ще бъдат представени най-новите модели на APRILIA, BMW, BENELLI, BRP: CAN-AM, CF MOTO, GAS GAS, HARLEY-DAVIDSON, HONDA, HUSQVARNA,  KAWASAKI, KTM, KYMCO, MOTO GUZZI, MV AGUSTA, PEUGEOT, PIAGGIO, POLARIS, ROYAL ENFIELD, RIEJU, SUR-RON, SEA-DOO, SUZUKI, TRIUMPH, VESPA, YAMAHA, ZERO MOTORCYCLE и др.

Ще има щандове на много фирми с екипировки, аксесоари, масла, резервни части и др. В зала “Арена София” и фоайетата към нея ще може да намерите - ATV POWER,  SEGWAY POWERSPORTS, MOTOBOOM, MY MOTO, MOTOACCENT, G-MOTO, CAFE RACER CLUB BULGARIA, ALL EXPRESS, E-POINT, PANDORA, CORONA PLEVEN, MOTUL, IPONE, HIFLOFILTRO, RYMAX-LUBRICANTS BULGARIA, K.J. CUSTOM, REMEL,  и др.

По време на миналогодишното издание на Moto Expo, през щандовете на изложителите преминаха над 10 000 посетители. Сега, се очакват много повече, като се има предвид засиленият клиентски интерес към мотоциклетите и скутерите в България. Неслучайно организаторите избраха ново място за Moto Expo 2023.  Сега зала “Арена София” предоставя много по-голяма и леснодостъпна изложбена площ.

За посетителите ще има БЕЗПЛАТЕН паркинг със 800 места.

За всички дошли на изложението ще има и допълнителни забавления, хранителна зона и др.

През уикенда ще може да видите  “Глобуса на смъртта“ от Цирк Колозеум.

Ще има и много изненади, за които ще Ви информираме допълнително.

Moto Expo 2023 ще очаква мотоциклетистите и фенове на двуколесния транспорт. Мястото и датите са зала “Арена София” /бивша “Арена Армеец”/ от 20 до 23 април, а вратите ще са отворени от 10.00 до 19.30 часа.

Пресцентър Moto Expo 2023

img
19 април 2022

Всеки изложител на мотоциклети, скутери, ATV-та и други возила е доволен от най-голямото мотоциклетно изложение у нас - Moto Expo 2022. Ден преди края, т.е. от деня на отварянето на 15 април до 18 април общо в залата са продадени близо 95 машини. Това е близо 9 % от общия брой на реализираните машини за 2021 г. по данни на ААП. Всеки от изложителите и отделните марки е реализирал продажби.

Тази спомената по-горе бройка превишава това, което бе реализирано на предишното изложение през 2019 г., преди настъпването на пандемията от Covid-19. Естествено, успешната реализация на отделните марки ще се отрази и в нарастването на продажбите на нови мотоциклети у нас през 2022 г.

Да не забравяме, че по ред причини, поради пандемията и липсата на чипове, и на материали заради кризата, много от фирмите вносителки не разполагат с достатъчно машини в наличност. Много от очакваните премиери не можаха да пристигнат. Така вносителите и представителите на отделните марки, трябваше да се задоволят с наличности.

Затова на експонатите на всеки от щандовете – къде повече, къде по-малко имаше табелки с надпис ПРОДАДЕН. Това е причината и много от клиентите да си поръчат даден мотоциклет, дори да го капарират. Той обаче не влиза в бройката на продадените.

Традиционно силни продажби са  реализирали японските марки – Honda с 11, Yamaha 7, Suzuki – 6. При големите мотоциклети BMW имат 9 продажби, а от италианските марки с най-много са Aprilia – 6. Всъщност групировката Piaggio общо има 16 машини, като 8 са с марката Vespa. Оказва се,  че скутерите не са най-търсените двуколесни. Повечето клиенти налитат на средните и големите кубатури. Търсят се много и круизърите на Тriumph, Harley-Davidson и Indian.

Последните - Indian Motorcycle са от 2020 г. на нашия пазар, но само на изложението направиха 5 продажби или на почти всички мотоциклети, с които разполагат. Така са и много дебютанти. Електрическите Zero, които са от няколко месеца у нас, също вече имат продажба.

Дебютанти като марката Sur-Ron с изцяло електрически машини, също реализираха 5 броя мотоциклети. С два повече са на CF Moto, но към тази бройка се добавят и 6 ATV-та. С 10 машини са Зундерт Екстрийм, но тук влизат не само сухопътните, а и водните – джетовете. Въпреки закъснението с пристигането на новите им модели, Royal Enfield имат реализирани 4 мотоциклета. Новите се чакат до месец или два.

Отново уточняваме, че споменатите бройки на продадени машини са ден преди края на изложението.

Както личи, нещата на нашия мотоциклетен пазар се развиват добре. Бавно, стъпка по стъпка, но новите мотоциклети се търсят, а палитрата от марки нараства.

Пресцентър Moto Expo 2022

img
19 април 2022

Изминалият уикенд бе суперуспешен за най-голямото мотоциклетно изложение у нас - Moto Expo 2022. Над 6000 посетители преминаха през щандовете на зала Асикс Арена за двата празнични дни – Лазаровден и Цветница. Щандовете се изпълниха с мотоциклетисти и фенове, за да видят новите машини на изложителите, представители у нас на големите световни производители на мотоциклети, АТV машини, скутери и мотопеди.

Но нито един мотоциклет не може без оборудване, консумативи, резервни части и аксесоари. Както и нито един негов ездач не може без подходящата екипировка и защитни средства. Затова щандовете на вносителите на „всичко за мотоциклетиста и мотоциклета“ бяха едни от най-търсените и привлекателните за мотоциклетистите.

Нали знаете как е – все нещо липсва и недостига. А в зала Асикс Арена може да се намери всичко – от ботушите през ръкавиците и протекторите, до бонето и каската.

Например масла, смазки и течности за мотоциклета. Още на входа посетителите се срещат със щанда на швейцарските масла Midland. Вносителите им се радват на сериозна популярност сред мотористите.

Така стоят нещата и при маслата и козметиката на топ производителя за мотоциклети MOTUL. Както се знае, компанията е натрупала опит в мотоциклетния спорт и по- специално в MotoGP и WorldSBK, където е основен спонсор на целия шампионат. Та няма начин маслата да не са на топ ниво.

За първи път на изложение присъстват и Rymax Lubricants. Нидерландската компания навлиза в индустрията със смазочните материали през 1987 г. Сега Rymax има мрежа в повече от 55 държави по целия свят. Продуктите са базирани на богатата история на Нидерландия в петролната индустрия. Rymax създава обширна продуктова гама в разнообразие от приложения, състояща се от висококачествени смазочни материали, смазки и всякакви други продукти за автомобили, мотоциклети, камиони и т.н.
Компанията е позната от доста автомобилни и мотоциклетни събития като втория по големина rally-raid в света, Morocco Desert Challenge и най-големия дрифт фестивал в Скандинавия – Gatebil Rymax е партньор на най-титулувания Формула Дрифт пилот Фредрик Асбьо, както и с други най-различни състезатели.

Моторите не могат без гуми. На този  продукти всеки моторист държи изключително много, независимо дали е турист, пистар, ендурист, кросар…  Или просто върти със скутер из града. Цял специален щанд с мотоциклетни гуми за всички машини имат Dunlop.

Астреко холдинг, от който са част вносителите на Honda за България – Бултрако, също разполагат с широка гама мотоциклетни и автомобилни гуми от марките Bridgestone, Firestone, Good Year, Dunlop, Fulda и Debica.

След като продават мотоциклети, от холдинга имат и оригинални екипи на Honda. Също така в портфолиото са каските Kabuto и NZI, екипировка и аксесоари за мотоциклетисти Oxford.

Да, наистина щандовете за мотоекипировка са в изобилие и са най-добрите. Например ако отидете на щанда на MyMOTO можете да се окомплектовате отгоре до долу. Освен това ще получите съвет какво е най-подходящо от екипировката за вас и за целта, за която купувате даден продукт.

Всичко това важи и за други утвърдени марки за мотоекипировка и резервни части у нас. Те са традиционни участници на подобни изложение. Това са познати фирми като ZEDMOTO, MOTOACCENT, CORONA PLEVEN, които произвеждат български мотоциклетни облекла. Богат асортимент предлагат и от MOTOPOWER - нови модели на каски, облекла и аксесоари за мотоциклетистите. Включително и новите за българския пазар облекла на Macna. 

Богат избор на екипировка има и на щанда на G-moto. Но тук можете да видите и атрактивните машини Dragster Italjet. Атрактивни продукти за пътуване има и на щанда на Pandora.

Както личи, на мотоизложението в зала Асикс Арена никой не скучае. Moto Expo 2022 предлага не само мотоциклети и други машини, но и всичко, свързано с тях.

Moto Expo 2022 ще очаква мотоциклетистите и фенове на двуколесния транспорт в зала Асикс Арена от 15 до 19 април. Вратите ще са отворени от 10,00 до 19,30 часа.

Цени Билети: На място: 12 лева /събота и неделя/; 10 лева /делничен ден/; Деца от 12 до 18 години – 6 лева;

Онлайн – /2 лв. отстъпка за онлайн закупуване/: 10 лева /събота и неделя/; 8 лева /делничен ден/;

Хора с увреждания – Безплатно; Деца от 12 до 18 години – 4 лева. Деца до 12 години с придружител – Безплатно.

Пресцентър Moto Expo 2022

img
19 април 2022

Ден втори от най-внушителното мотоциклетно изложение у нас - Moto Expo 2022. Истинско нашествие на посетители имаше във втория ден в зала Асикс Арена. Щандовете се изпълниха с мотоциклетисти и фенове, желаещи да видят новите машини. Всеки един от изложителите, представляващи у нас всички големи световни производители на мотоциклети, АТV машини, скутери и мотопеди, имаше какво да покаже.

Обяснимо на такова събитие около залата да има трудности с паркирането на автомобили. Но да е трудно да намериш място да паркираш мотоциклет или скутер, не се вижда всеки ден. Да, наистина напливът на мотористи от София и от страната, беше огромен.

Слънчевото и топло време във втория ден бе стимул на много мотоциклетисти да излязат да „поразтъпчат“ машините си. Много от тях си дадоха среща в залата, да разгледат изложението, преди да поемат в избраната посока. Затова в залата бе пълно с членове и представители на мотоклубове.

Вниманието на всички бе фокусирано и върху премиерите на отделните марки. Както стана дума вече, има поне по един модел за 2022 г., а на много щандове са по два или по три мотоциклета. Освен това седем марки правят дебют на Moto Expo 2022 и са у нас от две години, откогато не е имало Moto Expo.

Започваме нашата обиколка от средата на залата с щанда на Suzuki. Тук присъстват три премиери само от серията GSX. Това са супербайкът GSX-S1000GT, „обикновеният“ GSX-S1000 и GSX-S 950. Тук е и легендарният Hayabusa, но той хем е продаден, хем вносителите го броят че е за 2021 г. Нищо, че „излиза“ пред родна публика за първи път.

Такива дебютанти са GAS GAS и испанските Rieju. Премиерна е офроуд гамата за крос и ендуро за 2022 г. - EC 250 и EC 200. Тук има и един мини електрически мотоциклет с макси възможности – огромен въртящ момент и висока максимална скорост.

Yamaha имат четири зашеметяващи премиери. Сред тях е топмоделът Ténéré 700 World Raid, показан съвсем наскоро. Естествено за първи път се представят R7, XSR 900 и новият скутер Т-MAX, който дебютира преди броени месеци.

Пет премиери, сиреч и с петте си модела правят американските електрически машини Zero. Други американци, но с ДВГ – легендарните машини от Милуоки - Harley-Davidson, показват новите Sportster 1250 Special и Pan America.

До могъщите мотоциклети са построени няколко… велосипеди. Те също са родени  в Милуоки, също са с емблемата Harley-Davidson, но са електрически. Единият дори изглежда като първият мотоциклет на марката. Те не изискват неистово въртене, но педалите са нужни, за да се дозарежда батерията.

Британските Triumph правят премиера на Tiger Sport 660 и Tiger 1200 с топ оборудване.

Polaris показва за първи път най-широкото ATV в света - Sportsman XP 1000 S с широчина 140 см. На щанда е и спортното UTV - RZR XP 1000.

Honda е със сериозна гама от машини – от скутера до круизъра. Но много на мода са приключенските мотори. Сред тях е най-новият адвенчър NT1100. Той е роднина на легендарните и обновени CRF1100L Africa Twin. До тях е вторият от гамата мотори SUV – по-малкото X-ADV 350.

BMW Motorrad също е с разнообразие в гамата. Но премиерите са две – електрическият С04 и съвсем новия турър, „тежката артилерия“ на марката К 1600 GT. Към тях можем да добавим и супербайка М 1000 RR от световния шампионат.

Наред със суперспортните си модели, Aprilia прави премиера на най-новия си адвенчър - Tuareg 660. Съвсем скоро той бе представен пред света, а сега и в България.

Друга легендарна 100-годишна марка „младее“ с няколко модела. Сред тях обаче е уникалният V85ТТ Guardia D’Onore. Това е една от 1946-те произведени бройки на мотоциклета. Създаден е в Мандело дел Ларио, за да ознаменува 75-годишнината от асоциирането на Moto Guzzi с известния почетен караул Reggimento Corazzieri на президента на Италия.

Piaggio има какво да покаже във всяко от своите серии в моделната гама. Най-нов обаче е Beverly 400, представен в края на миналата година. Обновени са и три модела на скутерите на Peugeot.

Щандът на Indian Motorcycle е много атрактивен и на практика всички модели се представят за първи път на изложение у нас. Две премиери обаче си заслужават внимание -  спортният FTR championship edition спечелил си слава на американските серии флат-трак. Другият мотоциклет имаше световна премиера преди малко повече от седмица -  Scout Bobber Twenty Black Metallic. Има и един специален модел на Indian - Springfield Jack Daniel’s Edition, който е  в много ограничена серия.

Както личи, на тазгодишното Moto Expo 2022 има какво да се види. Остават още три дни, в които любителите на мотоциклетизма могат да се насладят на споменатите, а и на други атрактивни машини.

Moto Expo 2022 ще очаква мотоциклетистите и фенове на двуколесния транспорт в зала Асикс Арена от 15 до 19 април. Вратите ще са отворени от 10,00 до 19,30 часа.

Цени Билети: На място: 12 лева /събота и неделя/; 10 лева /делничен ден/; Деца от 12 до 18 години – 6 лева;

Онлайн – /2 лв. отстъпка за онлайн закупуване/: 10 лева /събота и неделя/; 8 лева /делничен ден/;

Хора с увреждания – Безплатно; Деца от 12 до 18 години – 4 лева. Деца до 12 години с придружител – Безплатно.

Пресцентър Moto Expo 2022

img
19 април 2022

Петък, 15 април, 9.50 ч. сутринта. Няколко десетки мотоциклетни фенове вече са се наредили пред касите и вратите на зала Асикс Арена. Това са най-нетърпеливите, които искат да влязат първи в залата на най-внушителното мотоциклетно изложение у нас - Moto Expo 2022. Така бе даден стартът на очакваното вече две години мотоциклетно шоу. След това потокът от посетители набъбна.

Организатори на събитието са Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор -  “Експо Тим” ООД.  Две години Moto Expo бе отменяно заради пандемията от COVID-19, но сега отново отвори врати.

Сред първите посетители можеха да се видят доста популярни лица, като например Наско от БТР, волейболистът Евгени Иванов – Пушката, много познати от мотоклубовете в столицата и страната и др.

В залата могат да се видят над 200 модела нови мотоциклети и машини от други категории от различните фирми изложители. Всъщност новите модели машини посрещат любителите на мотоциклетите още във фоайето на залата, като например Royal Enfield. В основната изложбена площ от 2200 кв. м. на зала Асикс Арена, са щандовете на всички вносители на мотоциклети в България и новите им модели. Някой се тюхкаха, че не всичко заявено е пристигнало, тъй като и мотоциклетния бранш страда от същата болест като автомобилния – липса на чипове и навременна доставка на материали. Но всяка марка показва поне по 2-3, че и повече нови машини, в категориите мотоциклети, АТV, скутери и мотопеди.

Вече са осъществени и първите продажби на мотоциклети. Освен това има и посетители, които използват салона, за да се снабдят с аксесоари, резервни части, масла, гуми и други много нужни неща за началото на мотосезона. Като че ли най-много се търсят каски, ръкавици, протектори, куфари и др.

За повечето от премиерите вече писахме. Те са гордостта на всеки щанд на традиционните големи производители. Но има и изложители дебютанти.

За първи път могат да се видят щандове с изцяло електрически машини. Това са американските Zero, испанските Silence, китайските Sun-Ron. И трите марки са нови на българския пазар. Има и български велосипеди - планинските електрически EMB E-MOUNTAIN BIKE. Електрификацията е обхванала и останалите марки, но те са отделни модели.

Както стана дума за нови марки у нас, то такава е легендарната американска Indian. Каквито са им внушителни машините, така е внушителен и щандът им с три премиери. За първи път се показват и машините на CF Moto. На щанда на тази марка има пътнически мотоциклети от 350 до 750 куб. см в различни категории. Освен това има ATV-та и UTV.

В тези категории дебют правят и други две марки, които за първи път участват на мотоизложение. Една от тях е Segway, която стъпи на пазара в Европа през 2019 г., а другата е Polaris. Инак в тези категории, традиционно яки машини показват отново Зундерт Екстрийм с марката Can-Am. На техният щанд може да се види и моделът Maverick X3, който печели рали Дакар в категорията SSV в последните 4 години.

Като стана дума за рали Дакар, то на щанда на GAS GAS е оригиналният мотоциклет на Сам Съндерланд, с който британецът през януари спечели рали Дакар в Саудитска Арабия. Машината изглежда лъскава, но по нея си личат белезите от пустинната авантюра. GAS GAS, заедно с Rieju също са нови марки за българския пазар.

Тъй като стана дума за някои мотоциклети и ATV-та, които служат за забавление, но не са с регистрация е важно с какво ще се карат. Затова наша, български фирма предлага удобни ремаркета и то наше, родно производство. Това е фирмата REMEL JSCo. Техният модел ATV750 е първото и единствено българско автомобилно ремарке, което е получило през 2020 г. Европейско одобрение (ЕО) от Автомобилна администрация за категория О1.

Moto Expo 2022 очаква мотоциклетистите и фенове на двуколесния транспорт в зала Асикс Арена от 15 до 19 април. Вратите са отворени от 10,00 до 19,30 часа.

Цени Билети: На място: 12 лева /събота и неделя/; 10 лева /делничен ден/; Деца от 12 до 18 години – 6 лева;

Онлайн – /2 лв. отстъпка за онлайн закупуване/: 10 лева /събота и неделя/; 8 лева /делничен ден/;

Хора с увреждания – Безплатно; Деца от 12 до 18 години – 4 лева. Деца до 12 години с придружител – Безплатно.

Пресцентър Moto Expo 2022

img
19 април 2022

Утре започва Mto Expo 2022! Големи изненади очекват посетителите на всеки щанд. Но този на Зундерт Естрийм, несъмнено ще предизвика огромен интерес. Там са машините на Can-Am  – марка, пред която всеки любител на екстремните забавления се прекланя.

На своя щанд Зундерт Екстрийм ще покаже отново своите магнетични машини за забавления на открито! И те естествено са последен модел – за 2022 г.

Естествено, от компанията ще предложат една от совите нови, впечатляващи модификации на триколесните Spyder и Ryker, които са емблематични за фирмата. Но те за са сухо. А какво ще види човек, който обича водоемите. Той ще се докосне до най-новите машини за водни удоволствия – Sea-Doo. Но да се върне отново извън пътя, в калта, прахта, пясъка  и камънаците. За там са винаги готовия за екшън Outlander.

Освен това посетителите ги очакват внушителния, работлив и много издръжлив Traxter, заедно с офроуд машината, победител в Рали Дакар през последните 4 години MaverickX3.

Така че ва щанда на Зундерт Екстрийм в зала „Асикс Арена“, София, ще присъстват всички новости от екстремния свят на BRP!

Ето и подробности за някои от моделите

CAN-AM Spyder

Това е голям и ултра функционален туристически модел. С него могат да се правят туристически круизи на различни дистанции. Специално системата UFit осигурява по-удобно и приятно каране. Има голям панорамен 7,8" широк LCD цветен дисплей, който е лесно видим при всякакви условия. Това е мястото, където интуицията се среща с информацията по открития път.

Двигателят е Rotax с обем 1330 куб. см мощност 115 к.с.,  с полуавтоматична трансмисия, система за стабилност и еко режим. Допълнителен комфорт се осигурява с по-добра защита от вятър и регулируемо задно въздушно окачване. Багажното пространство на дисагите и жабката е 78 л. За удоволствието на водача и пътника се грижи звукова система BRP Audio с 4 високоговорителя, клавиатура за аудио контрол, круиз контрол, възможности за теглене и интегриран твърд страничен багаж.

Ryker

Независимо дали водачът е нов или опитен, Can-Am Ryker е създаден за хора с различен опит. Той е с автоматична скоростна кутия и с най-съвременна технология. Така на пътя с тази машина всеки ще се почувства естествено.  Can-Am Ryker има чар, а с по-ниската позиция на сядане водачът ще почувства контрола на машината . Освен това може да добавите още емоции със спортен режим и режим на рали за избрани модели!

Ryker  се движи по улиците със стил. С регулируемост без инструменти, може да се промени позицията за каране за секунди. Машината лесно променя вида си – цветовете  със смяна на панелите и като се добавят или премахнат аксесоари, които да отговарят на желанията от водача външен вид.

На версията Rally Ryker двигателят е Rotax 900. Машината е готова за всякакви пътни условия: рали гуми и подсилени джанти, предна защита на автомобила, плъзгаща плоча, въздухозаборник с предварителен филтър, кални клапи, допълнителни LED светлини и шумозаглушител Akrapovič.

Подобрена е защитата и комфорта на ездача, включващи предпазители за ръце, рали кормило и седалка, регулируеми колчета против хлъзгане и подобрено окачване: предни и задни амортисьори KYB† HPG с дистанционни регулатори и 1 инч допълнителен ход на окачването. Има и рали режим за по-забавно дрейфиране по насипни пътни настилки и круиз контрол=

Outlander X MR 570

Това е най-новото попълнение на марката в гамата на машините от този тип. Максималното сцепление става с натискане на бутон. При нормално каране Visco-4Lok запазва преден диференциал с ограничено приплъзване в движение за несравнимо управление и контрол при всякакви условия на каране. Версията 4WD LOCK и за терен с препятствия и ситуации, които изискват непрекъснато най-голямо сцепление и контрол...

Моделът ознаменува 10 невероятни години на моделите ATV - X mr. Те са с новия Visco-4Lok. Той предава еднаква мощност към четирите колела, с директен механичен трансфер на въртящ момент, прогресивно заключване и естествено усещане за газта. Двигателят е 48 к.с. Rotax 650 V с преместен радиатор и интелигентен контрол на дросела.

Moto Expo 2022 ще очаква мотоциклетистите и фенове на двуколесния транспорт в зала Асикс Арена от 15 до 19 април. Вратите ще са отворени от 10,00 до 19,30 часа.

Цени Билети: На място: 12 лева /събота и неделя/; 10 лева /делничен ден/; Деца от 12 до 18 години – 6 лева;

Онлайн – /2 лв. отстъпка за онлайн закупуване/: 10 лева /събота и неделя/; 8 лева /делничен ден/;

Хора с увреждания – Безплатно; Деца от 12 до 18 години – 4 лева. Деца до 12 години с придружител – Безплатно.

Пресцентър Moto Expo 2022