Изложението

20 - 23 АПРИЛ

MOTO EXPO 2024

img-about
30
СВЕТОВНИ МАРКИ МОТОЦИКЛЕТИ
15000
ОЧАКВАН БРОЙ ПОСЕТИТЕЛИ
СПЕЦИАЛИЗИРАНО ИЗЛОЖЕНИЕ

ИНФОРМАЦИЯ

  • ico-about
    УЧАСТНИЦИ

    APRILIA, BENELLI, BETA, BMW MOTORRAD, BRP CAN-AM, CF MOTO, DUCATI, GASGAS, HARLEY-DAVIDSON, HONDA, HORWIN, INDIAN MOTORCYCLE, KAWASAKI, KTM, KYMCO, MOTO MORINI LYNX,  SKI-DOO, MOTO GUZZI, PEUGEOT Motorcycles, PIAGGIO, RIEJU, ROYAL ENFIELD, REWACO, SEA-DOO,  SEGWAY POWERSPORTS, SUR-RON, SUZUKI, TORROT, TRIUMPH, VESPA, YAMAHA, ZERO MOTORCYCLE  и др.

  • ico-about
    ОРГАНИЗАТОРИ

    Оранизатори на събитието са „Асоциация на производителите на автомобили и оторизирани представители в България” (ААП), съвместно с техния дългосрочен партньор – „Експо Тим” ООД

    ico-about
    БИЛЕТИ

    Пригответе се за невероятно приключение в света на двуколесните!

    КУПЕТЕ БИЛЕТ ОТ
    BILET.BG

АТРАКЦИИ

Скоро..... емоции и адреналин на най-високо ниво!
Пригответе се за едно незабравимо изживяване и единствени по рода си моменти!
Само през уикенда виртуози-пилоти които ще демонстрират стънт шоу с мотоциклети
Програма 20-21 април 2024

12:00 Стънт шоу
13:00 Глобус на смъртта
14:00 Стънт шоу
15:00 Глобус на смъртта
16:00 Стънт шоу

При дъжд организаторите си запазват правото за промяна в програмата!
Последни

Новини

  • img
    28 март 2024

    Най-големият производител, с най-големия пазар на двуколесни и на на мотоциклети в Европа, безспорно е Италия. Там мотоциклетите – от скутерите до големите машини са издигнати в култ. Нещо повече – те са начин на живот, произведения на изкуството, средство за спорт…

    Всички италиански марки са неразривно свързани с мотоспорта още от началото на миналия век, та досега. Достатъчно показателно е, че няма италианска марка без титла в някоя от мотоциклетните дисциплини. Достатъчно е да погледнем и дългия списък от италиански световни шампиони на писта, мотокрос или ендуро.

    На предстоящото българско мотоциклетно изложение Moto Expo 2024, ще има няколко италиански марки. От тях Ducati в момента са кралете на пистите в MotoGP и WorldSBK (Супербайк). Предишна слава имат и Moto Morini – най-новата марка на българския пазар, както и Moto Guzzi. Извън пътяендуро и мотокрос, сред водещите е Beta.   

    Машини от споменатите италианци ще видим по време на предстоящото изложение Moto Expo 2024! То ще се състои от 20 до 23 април 2024 г. в зала “Арена София” /бивша “Арена Армеец”/. Организира се от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор “Експо Тим” ООД. 

    Машините от Борго Панигале – Ducati определено са на върха на спортната слава в момента. Достатъчно е да споменем двукратните шампиони - пилотите Франческсо Баная и Алваро Баутиста, които на борда на Ducati обраха всички титли при пилотите, тимовете и производителите в MotoGP и WorldSBK. От тази година марката започва активност и в мотокроса…

    Безспорно един от най-добрите машини ще видим и в София на щанда на официалния вносител – Овърдрайв АД с площ 198 кв. м. Премиерите са три – уникалният бутиков Ducati Diavel for Bentley,  Multistrada GT и Hyper Mono.

    Diavel for Bentley е лимитиран мотоциклет, който отбелязва най-доброто от двете емблематични марки. Проектът свързва Ducati и Bentley с визия за производителност, майсторство и ексклузивност. Резултатът е удивителен синтез от технология, стил и производителност. Върху усъвършенстваната техническа база на високоефективния и удобен Diavel V4, Ducati е интегрирал много характерни за стила елементи на Bentley Batur - модел в лимитирана серия, ръчно изработен от Bentley. Ducati Diavel for Bentley  ще бъде в номерирана серия, ограничена до 500+50 екземпляра. 50-те са запазени за клиенти на Bentley.

    Multistrada GT или Grand Tour е страхотен мотоциклет, създаден за пътешественици. Машината има много предимства. Полуактивното окачване Skyhook на Ducati например е при Multistrada от 10 години и представянето му е свръхестествено. Свързана с IMU и режимите на каране, системата използва обратна връзка, за да регулира автоматично и незабавно амортисьорите по време на езда. Така Grand Tour просто се плъзга по дупките и изравнява неравностите. Двигателят е V4 под 90 градуса, 4 клапана на цилиндър, обем 1158 куб. см с мощност 170 к.с. при 10 500 об./мин и въртящ момент 125 Нм при 8750 об./мин.

    Третата премиера Ducati Hypermotard 698 Mono от 2024 г. е първият едноцилиндров супермотор на Ducati. Той е оборудван с новия двигател Superquadro Mono и осигурява 77,5 к.с. при 9750  об./мин. Въртящият момент е  63 Нм при 8000 об/мин. Стандартният електронен пакет включва нова настройка Slide-by-Brake, която е специално разработена, за да управлява поддържането му на пистата. Двигателят е Superquadro Mono, едноцилиндров, 4 клапана на цилиндър, Desmodromic, с 2 балансиращи вала и течно охлаждане. Обемът му е 659 куб. см, а диаметърът и ходът са 116 x 62,4 мм.

    На щанда на Ducati ще видим и целия арсенал от машини,  с които вносителят разполага. Това са DesertX, Hypermotard 950 RVE, Monster, XDiavel, Diavel V4, Streetfighter V2, Streetfighter V4, Panigale V4S, версиите на Multistrada - Granturismo, Pikes Peak, Rally и V2. Ще видим и спортния Supersport S.

    Ducat Scrambler ще видим в три модификации: Full Throttle, Icon 2G и Nightshift.

    На щанда на Овърдрайв АД ще присъстват и „калните“ или офроуд мотоциклети Beta. Те са за ендуро, мотокрос или за офроуд приключения. Това са Beta 300 Racing, 300 Xtrainer, 200 Xtrainer, Enduro 300 RR, 390 RR 4T, 350 RR 4T и специализираната машина за триал - Trial Evo 300 2T Factory,  който участва в световния шампионат.

    От началото на тази година, Астреко Моторс ЕООД са официални представители италианските мотоциклети Мoto Morini. Това е най-новата мотоциклетна марка на българския пазар. Компанията e италиански производител на мотоциклети със 77-годишна традиция и много постижения в мотоциклетния спорт. Основана е през 1937 г. в Болоня от Алфонсо Морини. През януари 1938 г. стартира производството на триколки с 350, 500 и 600-кубикови двигатели. После идват и мотоциклетите.

    Бомбардировките от Втората световна война разрушават фабриката на Алфонсо Морини и той започва всичко отначало. В машините с 2-тактов 125-кубиков двигател той съзира идеалното превозно средство за следвоенния период. През пролетта на 1946 г. се появява мотоциклет Moto Morini, вдъхновен от германската легенда DKW RT. Първият туристически модел е допълнен и от спортна версия с увеличена от 4,5 до 5,7 к.с. мощност и максимална скорост от 75 км/ч на 80 км/ч.

    Марката се впуска в мотоциклетните спортове със 125-кубиковия си модел. Не закъсняват и първите победи. Умберто Масети започва брилянтната си кариера именно с този малък мотоциклет. Още през 1948 г. печели редица състезания. Спортната версия е с 4 предавки вместо три и с увеличена между 8 и 9 к.с. максимална мощност. Скоростта е около 120 км/ч. Появата на нов мотоциклет с верижно задвижване за Гран при и с мощност 12 к.с. при 10 000 об/мин., носи първата победа в Гран при на Moto Morin през 1951 г. в Монца с Емилио Мендони. После идват и други успехи и титли.

    През 1965 г. Moto Morini успешно превзема американския пазар. Десет години по-късно Corsaro е допълнен от 125-кубиков двигател по магическата формула 3 1⁄2. Това е изключително съвременен 4-тактов силов агрегат с електронно запалване, съчетан с 6-степенна трансмисия. Макс. мощност е 13,75 к.с. при 9000 об/мин. Ползва същите спирачни дискове като легендарния модел 3 1⁄2 и постига скорост от 125 км/ч. В края на 70-те на ход е 500-кубиковата серия на марката.

    През 2005 г. Златният орел (емблемата) на  Moto Morini се възражда.  Появяват се новите Corsaro 1200 (140 к.с.) и 9 1/2 (948 куб. см, 117 к.с.). През 2013 г. Moto Morini става собственост на Сандро Капотости и Руджеромасимо Джаноцели, а заводът се мести в Триволцио. От октомври 2018 г. италианският производител е част от Zhongneng Vehicle Group, която прави значителни инвестиции в разработването и усъвършенстването на нови модели и разширяването на гамата. През същата година се подготвя и мотоциклетът 650cc X-CAPE.

    Днес в гамата на марката присъстват три модела, а се очакват още два до края на годината. Ще ги видим на  щанда на Астреко Моторс  с площ 100 кв. м. Това са забавният и атрактивен приключенски мотоциклет X-CAPE с двигател  L2, 4-тактов, обем 649 куб. см, мощност 60 к.с. при 8250 об/мин. и въртящ  54 Нм при  7000 об./мин.

    Другите две машини са „голия“  спортен SEIEMMEZZO STR и от елегантния „скрамблер“ SEIEMMEZZO SCR. Те са с еднакви  двигатели:  2-цилиндрови, редови, 4-тактови, 649 куб. см, мощност 61 к.с и въртящ момент от 54 Нм. Очаква се и новата „къстъм“ машина CALIBRO.

    Moto Guzzi е част от мегагрупировката и най-голям производител на мотоциклети в Европа Piaggio Group. Представител на групировката, в който влизат още Piaggio, Aprilia и Vespa са Италия Моторс с един от най-големите щандове – 292, 5 кв. м.

    Безспорно звездата на шанда ще бъде един специален гост от Мандело дел Ларио – централата на Moto Guzzi. Става дума за новия приключенски турър Stelvio. Мотоциклетът на Moto Guzzi е с уникален стил и най-съвременна технология.

    Предлага пет режима на каране, включително офроуд режим. Благодарение на своите джанти със спици (19" отпред и 17" отзад) и гуми, този мотоциклет винаги е готов за леко управление извън пътя. Дизайнът му поставя силен акцент върху безопасността и комфорта, като отговаря на изискванията на пътуването. Аеродинамиката е прецизно и фино настроена в аеродинамичен тунел, за да предложи оптимална защита на въздуха. По-този начин обогатява изживяването при каране и осигурява комфорт както за водача, така и за пътника.

    Моделът Stelvio се предлага с най-модерно оборудване, което отговаря на стилния му вид. Има разширени функции като ABS при завиване и контрол на сцеплението, заедно с Full LED светлини, круиз контрол, 5" пълноцветен дисплей и пет персонализирани режима на каране. Stelvio е оборудван и със системата за безопасно каране от PFF, иновативна система за подпомагане на шофирането, която използва 4D Imaging Radar технология.

     Солидното, компактно и мощно, наследството на Moto Guzzi може да се види във всеки детайл. От неговия емблематичен V-Twin двигател "Compact Block" до уникалното му едностранно подвижно рамо и неговия отличителен DRL с форма на орел, всеки елемент е проектиран да създаде новото Stelvio.

    В зала “Арена София” освен по-голяма и леснодостъпна изложбена площ, за посетителите има БЕЗПЛАТЕН паркинг с над 800 места. За всички дошли на изложението ще има като винаги и допълнителни забавления. Това са “Глобуса на смъртта“, демонстрации и стънт шоу, Food truck zone, Relax zonе.

    Ето и програмата за 20-21 април 2024

    12:00 Стънт шоу

    13:00 Глобус на смъртта

    14:00 Стънт шоу

    15:00 Глобус на смъртта

    16:00 Стънт шоу

    При дъжд организаторите си запазват правото за промяна в програмата!

     

    Работно време на Moto Expo 2024 :
    20-22 април 2024 от 10.00 до 19.30 часа,
    23 април 2024 от 10.00 до 14 часа.

    Пресцентър Moto Expo 2024

  • img
    26 март 2024

    Представете си път, изпънал се като стрела през пустошта и по него вървят група мотоциклетисти, рокери, яхнали тежки машини, отправили си на път към залеза…  Идилична картина,  видяна във филми като „Волния ездач“ и много други.

    Е, ние също ще видим тези машини – роудстъри и круизъри от „тежка категория“, но на предстоящото българско мотоциклетно изложение Moto Expo 2024!

    То ще се състои от 20 до 23 април 2024 г. в зала “Арена София” /бивша “Арена Армеец”/. Те ще бъдат показани от представителите у нас на емблематичните марки Triumph,  Harley-Davidson и Indian.

    Moto Expo 2024 се организира от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор “Експо Тим” ООД.  На изложението трите марки ще покажат най-новите си модели.

    Прекосяваме Ламанша, за да отидем в Обединеното кралство и по-точно в Хинкли. Там е базата на най-големият британски производител на мотоциклети – Triumph. Представител на марката на България, заедно с Harley-Davidson, е СОФИЯ МОТО ТРЕЙД. Техният щанд ще бъде един от най-големите на изложението с площ от 308 кв. м.   

    Безспорният хит ще бъде новият Triumph Rocket 3 Storm. Премиерата на мотоциклета бе съвсем наскоро – на 19 март.  Тя идва 20 години след като първият рекордьор Rocket III избухна на мотоциклетната сцена като върховен мощен роудстър. Новото поколение е и с ново име - Rocket 3 Storm. Машината има повече производителност, по-добро управление и тъмна, мрачна цветова схема. 

    Rocket 3 Storm се отличава с най-големия сериен мотоциклетен двигател в света с капацитет от 2458 куб. см, като версиите R и GT получават още 15 к.с пикова мощност. Така моторът има огромните 182 к.с при 7000 об/мин. Въртящият момент също е увеличен с 4 Нм и вече достига нов връх от 225 Нм при ниските 4000 об/мин. Rocket 3 Storm вече надхвърля най-новите изисквания на Euro 5b, включвайки течно охлаждане, ниски емисии и отлична горивна ефективност.

    16-инчовите задни и 17-инчовите предни джанти на Rocket са актуализирани с по-спортен дизайн от лят алуминий с десет спици, като се намалява масата. Това има положително въздействие върху реакцията на управление по време на движение, подобрявайки вече впечатляващата пъргавина на Rocket. Здравата и лека алуминиева рамка, представена за първи път през 2019 г., използва лети и ковани елементи за изключително съотношение на въртящ момент към тегло.

    Новите модели Rocket 3 Storm се отличават с тъмна, мрачна цветова схема и безупречно ниво на качествени детайли. Големият 18-литров резервоар носи новото име Storm и всеки модел има три отличителни двуцветни цветови опции. 

    Ще видим и още нови два модела за 2024 г. от Хинкли. Това са Speed 400 и Scrambler 400 X: два изцяло нови модела, които се присъединяват към гамата на Triumph през 2024 г. Роудстърът Speed 400 се присъединява към най-успешната модерна класическа гама на Triumph, Speed Twin 900 и 1200, докато Scrambler 400 X взема своя здрав дизайн от Scrambler 900 и 1200, с офроуд родословие. То датира от първите фабрични Scrambler от 50-те години на миналия век.

    Моторите са с едноцилиндрови DOHC двигатели с обем 398,15 куб. см. Те имат мощност 40 к.с. при 8000 об/мин. и въртящ момент от 37,5 Нм при 6500 об/мин.

    Още два обновени модела за 2024 г. са приключенските Tiger 900 Rally Pro и GT Pro. Адвенчърите имат много новости, включително и по-висока мощност от 108 к.с.

    Прекосяваме Атлантика, за да отидем в САЩ, в Милуоки. Там е централата на култовата марка Harley-Davidson. Там всяка година вадят по нещо ново, интересно и впечатляващо харлеистите по цял свят.  Така е и сега с три нови модела  - CVO Road Glide ST, CVO Street Glide и CVO Road Glide.

    Тези машини са юбилейни, създадени специално за 25-ата годишнината на CVO. За първи път са оборудвани с VVT технология или с променливо газоразпределение. Двигателят Milwaukee-Eight 121 High Output (HO) е с повече конски сили и въртящ момент от двигателя Milwaukee-Eight VVT 121. Има високопроизводителен разпределителен вал и повишени максимални обороти - 5900 на червената линия. Мотоциклетите са променени на 95%, средно с 15 кг по-леки, с нова инфотеймънт система и озвучение и 50% повече ход за окачването сравнение с предходните.

    CVO Road Glide ST е с най-висока производителност – 127 к.с. и 193 Нм въртящ момент. Той е с 11,3 кг по-лек от 2024 CVO Road Glide, като подобрява всички аспекти на производителността, включително ускорение и спиране.

    CVO Street Glide е със 115 к.с и 183 Нм въртящ момент. Той е с 14 кг по-лек от 2022 CVO Street Glide. Задвижването е с най-висок работен обем, което някога е било фабрично монтирано на мотоциклет Harley-Davidson Touring. Двигателят Milwaukee-Eight VVT 121 разполага с течно охлаждане на цилиндрови глави, променливо газоразпределение (VVT) и нов всмукателен тракт.

    CVO Road Glide също е със 115 к.с 183 Нм въртящ момент. Всичките модели са с подобрена икономия на гориво.

    След като миналата година отсъства от изложението Moto Expo, Indian България ООД се завръщат отново. Техните страхотни експонати ще са разположени на щанд от 189 кв. м.

    Indian са легенда. Те са първите американски мотоциклети.  Марката е създадена през 1901 г. от Джордж Хенди в Спрингфилд, Масачузетс. След 1910 г. Indian Motorcycle става най-големият производител в света. През 1909 г. печелят състезанието на Индианаполис, на прочутия Брикярд. След това постигат успехи в ТТ на остров Ман.

    След редица проблеми, започнали от средата на миналия век, през април 2011 г. Polaris Industries, компанията майка на Victory Motorcycles, придоби Indian Motorcycle. Производствените съоръжения на Indian бяха преместени в Спринт Лейк, Айова. През 2013 г. бе създаден новия двигател "Thunder Stroke" с 1820 куб. см и се появиха новоразработени мотоциклети със съблечения стил на класически американски бобър като  Chief, Chief Bobber и Super Chief. Това бе Ренесансът на Indian.

    На Moto Expo 2024 ще бъдат показани интересни модели. Например FTR 1200 S Championship Edition. Премиерата обаче ще бъде Indian Sport Chief.   

    Indian Motorcycle създават агресивна итерация на емблематичният Indian Chief с пускането на Sport Chief на пазара. Надграждайки един от най-историческите и влиятелни мотоциклетни съименници на всички времена, Sport Chief вдига летвата за американски V-Twin круизъри чрез първокласни компоненти, ориентирани към производителността и американския стил. Новият Sport Chief запазва механичния стил на Indian Chief, използвайки същата опростена рамка от стоманени тръби. В основата на нея сега лежи 1896-кубиков двигател осигуряващ въртящ момент от 162 Hm.

     

    В зала “Арена София” освен по-голяма и леснодостъпна изложбена площ, за посетителите има БЕЗПЛАТЕН паркинг с над 800 места.

    За всички дошли на изложението ще има като винаги и допълнителни забавления. Това са “Глобуса на смъртта“, демонстрации и стънт шоу на 20 и 21 април, по часове както следва :

    12:00 Стънт шоу

    13:00 Глобус на смъртта

    14:00 Стънт шоу

    15:00 Глобус на смъртта

    16:00 Стънт шоу

     

    Освен това за всички които са на събитието ще работи и Food truck zone с разнообразни храни, напитки и бира :)

    Работно време на Moto Expo 2024 
    20-22 април 2024 от 10.00 до 19.30 часа,
    23 април 2024 от 10.00 до 14 часа.