Новини

img
21 април 2024

Не е за вярване, но е факт. Интересът на посетителите още в първия ден на мотоциклетното изложение Moto Expo 2024, бе огромен. Вратите в зала Арена София  отвориха в 10 часа, а в 10.30 ч. паркингът за 800 автомобила бе на 2/3 пълен. В 11 ч. почти нямаше свободно място.

Все пак организаторите от ААП, съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор “Експо Тим” ООД, както и хората от зала Арена София се бяха погрижили всички пристигащи да бъдат насочвани към свободните места. И сред посетителите имаше не само столичани, но и от цяла България. Дори изложителите бяха учудени от наплива на мотоциклетни фенове.

Но именно те, изложителите са причината да привлекат хората в залата. На всички щандове и от всички фирми бяха единодушни – по-силно изложение като нови модели и премиери досега в България не е имало.  Освен това има три нови марки мотоциклети за българския пазар Moto Morini, Horwin и Stark Future.

Има модели мотоциклети, които не са виждани досега. Например едва ден преди изложението пристигна изцяло новият Triumph TF 250-X. Този модел има предпремиера на Moto Expo 2024. Досега косовият модел на британската марка не е представен официално. Още не е влязъл в производство най-новия модел на Benelli е TNT 500. Той ще бъде при дилърите през есента,  но сега е на щанда на Мотопойнт. Има и други уникални експонати.

Няма марка мотоциклети, които да нямат премиери. Дори са с по няколко. С най-много премиери са Honda – 14. Triumph са с 6, Ducati с 5, BMW също са с 5... 

От Moto Expo 2024 на супер дълго пътешествие – над 30 000 км тръгва Цветан Христов. С него посетителите можеха да се срещнат, да вземат автограф и да се снимат на щанда на MyMoto. Той тръгва 21 април сам до Малйзия, като ще премине през териториите на Турция, Грузия, Армения, Русия, Казахстан, Монголия, Китай, Лаос, Камбоджа и Тайланд.

Цветан Христов планира да пристигне в Малайзия през декември. Той предвижда да спи предимно на палатка. Целият багаж, който носи е на мотоциклета му – отляво личния багаж, а отдясно – къмпинг оборудването.

Цецо ще пътува с 300-кубикова Honda CRF. Двигателят на мотоциклета е японски, но рамата е правена в Тайланд. Намеренията на пътешественика са да се снима с него пред фабриката, която го е произвела.  

На тези, които им доскучае да обиколят по щандовете, има и други и то страхотни забавления. През един час са основните атракции извън залата – Стънт шоу, което е с три представления. С толкова е невероятното изживяване с „Глобуса на смъртта“.

С майсторските си акробатични изпълнения стънтърите Стефан Петров и Петьо Петков оставиха скупчилите се около терена зрители без дъх. И как не, след което Стефчо и Петьо владеят до съвършенство контрола върху мотоциклета. Всъщност те със своето изкуство са доста познати у нас, а и зад граница.

Гледайки бясната мотовъртележка в Глобуса на смъртта, която правят Марти и Дани от цирк Колизеум, на човек могат да му настръхнат косите. Но пък те се справиха отлично. Новото е, че сега глобусът е по-голям и се върти.

За най-малките също има забавление. То не е с мотори, но е с картинги. Така малчуганите могат да седнат зад волана и да се забавляват. 

Снимки Тони Тончев

Билети за изложението Moto Expo 2024 могат да се купят на - bilet.bgeventim.bggrabo.bg, epaygo и на място в залата.

Работно време на Moto Expo 2024 :
20-22 април 2024 от 10.00 до 19.30 часа,
23 април 2024 от 10.00 до 14 часа.

Пресцентър Moto Expo 2024

img
16 април 2024

Тази година предстои поредното издание от 20 до 23 април 2024 г. Мястото е същото, както и миналата година - зала “Арена София” (бивша “Арена Армеец”). Залата доказа своите предимства, като по-голяма изложбена площ, по-добра комуникативност за посетителите и изложителите.

Moto Expo 2024 отново се организира от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор “Експо Тим” ООД.

Тазгодишното Moto Expo 2024 ще представи над 70 премиерни модели за България. Освен това ще има нови за страната ни мотоциклетни марки. Всичко това се обуславя от повишаване на продажбите на нови мотоциклети в България за 2023 г. Това са над 2000 продадени нови машини (1965 по данни на ААП). Това е с над 500 нови продадени двуколесни спрямо 2022 г. Освен това, регистрираните нови машини са още повече, тъй като има фирми, които не са членове на ААП.

В централната зала с над 3000 кв. м площ ще има щандове на вносители на всички големи световни производители на мотоциклети, АТV машини, скутери, мотопеди, велосипеди, тротинетки, аксесоари, масла и екипировки. Централните фоайета са с над 1000 кв.м. заета площ от щандове на вносители на мотоциклетни аксесоари, екипировка, оборудване и други свързани с мотоциклетната индустрията продукти. Отвън, пред залата са оформени демонстрационна и хранителна зона.

Така представителите у нас на световни марки като APRILIA, BENELLI, BETA, BMW MOTORRAD, CAN-AM, DUCATI, GASGAS, INDIAN MOTORCYCLE, HARLEY-DAVIDSON, HONDA, HORWIN, KAWASAKI, KTM, KYMCO, LYNX, Ski-Doo, BRP, MOTO GUZZI, MOTO MORINI, PEUGEOT Motorcycles, PIAGGIO, RIEJU, ROYAL ENFIELD, SEA-DOO, SEGWAY POWERSPORTS, STARK, SUR RON, SUZUKI, TRIUMPH, VESPA, YAMAHA и др. ще покажат най-новите си модели.

За отбелязване са новите марки на нашия пазар  - MOTO MORINI, която прави дебют с някои от най-известните си модели, както и електрическите HORWIN и STARK. На изложението се завръща и легендарният американски производител INDIAN MOTORCYCLE.

Освен това, на Moto Expo 2024 ще има изложители на велосипеди и тротинетки, на ATV и UTV машини. По време на изложението ще бъдат организирани срещи на посетителите с експерти и представители на производителите. Това е прекрасна възможност всеки да зададе въпроси, да се запознае с последните иновации и да получи ценни съвети от професионалисти в индустрията.

Big Four или Голямата четворка са четирите японски гиганта в мотоциклетния бизнес – Honda, Yamaha, Suzuki и Kawasaki. И четирите марки са сред най-търсените не само по света, но и на нашия пазар с общо 839 броя продадени машини за 2023 г.

Honda е най-големият производител на мотоциклети в света. За 2023 г. в света са продадени 18,7 милиона мотоциклета, което е с 10,2%  повече от 2022 г. Марката, чрез официалния вносител у нас – Бултрако АД, държи първенството и на българския пазар с 370 броя или 18,8%.

На щанда на Honda на Moto Expo 2024 ще бъдат изложени 42 машини от всички сегменти и класове. От тях нови модели, премиерни за България са 14. Това са двата хитови нейкид модели в света CB500 Hornet и CB1000 Hornet, които бяха показани на изложението EICMA в Милано през миналата година. Втората машина е съвършено нов модел и нов двигател.

При средните кубатури има сериозно присъствие - NX500, суперспортните CB650 R, CBR500R и CBR600 RR. Нов е и супербайка CBR1000 RR-R. Друга премиера е CRF1100 ще бъде в 3 версии, а в две  „роднините“ NSS 350,  NSS 750. Обновен е и турерът NT1100. Изцяло нови са и най-продаваните скутери в среда - SH125 и SH150.

Другият японски мотогигант е Yamaha има машини в цялата сегментна гама. Представител на Yamaha за България е Мотодинамикс ЕООД. При двуколесните компанията предлага над 50 различни модела, включително спортните скутери и за градска мобилност. За 2023 г. има продадени 207 машини Yamaha, или 10,5 % пазарен дял. На щанда видим MT-09 и MT-09 SP Hyper Naked, турърите Ténéré 700 Extreme и Ténéré 700 Explore. Изцяло нов модел Sport Heritage е XSR900 GP, с дизайн от Гран при през 80-те и 90-те. Гамата за градска мобилност  е от моделите Ticity, TMAX и XMAX, е подсилена с лек нов скутер RayZR.

Kawasaki е важен производител от Голямата четворка. У нас марката се представлява от Софкъмпани ООД. През миналата година у нас са продадени 179 машини Kawasaki или това е 9,1 % пазарен дял.  Повечето от всички над 50 предлагани у нас модели ще са на щанда. Но сред тях изпъкват премиерните модели на Kawasaki са ZX-4R, ZX-6R, Ninja E-1, Eliminator 500.

Заедно с Kawasaki, Софкъмпани представлява и австрийските машини КТМ. Компанията от Матигсхофен е популярна с оф-роуд мотоциклетите си за мотокрос и ендуро, за рали-рейдове. На Moto Expo 2024, на щанда на КТМ ще видим целият арсенал от тези машини – от 50 до 450 куб. см.

Премиерите обаче са от „благородническата“ серия на „херцозите“ – Duke. Безспорно сред тях новият КТМ Super Duke 1390 R Evo е една от най-важните премиери на Moto Expo 2024. Не по-малко впечатляващ е KTM 990 Duke – другата премиера на австрийците. KTM 390 Duke  е запазен за тези, които искат това да е техния първи шосеен мотоциклет.

Другият представител на „Big four е Suzuki е с централа в Хамамацу. У нас представители на Suzuki са Миркат ООД, които на  Moto Expo 2024  Suzuki ще покажат богата гама от 17 машини. Щандът в Арена София е с площ 130 кв. м. Сред тях са новите модели, премиерни за България V-Strom 800,  GSX-8R, Hayabusa - 25th Anniversary Eddition и невероятния модел GSX-S 1000 GX.

Когато говорим за най-големия пазар на двуколесни в Европа, то това е Италия. Там е и най-големия производител на Стария континент – Piaggio Group. Представител на групировката, в който влизат още Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi и Vespa са Италия Моторс.  Всеки от посочените брандове ще има премиерни модели на щандовете си. 

Безспорно звездата на шанда ще бъде един специален гост от Мандело дел Ларио – централата на Moto Guzzi. Става дума за новия приключенски турър Stelvio 1000. Мотоциклетът на Moto Guzzi е с уникален стил и първият модел на Moto Guzzi оборудван с  PFF Rider Assistance Solution® система за активна безопасност и удоволствие от карането, вклюваща три различни функции: ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ ЗА ПРЕДЕН СБЛЪСОК (FCW), ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА ЗА СЛЕПИ ЗОНИ (BLIS) и АСИСТЕНТ ЗА СМЯНА НА ЛЕНТАТА (LCA)

След възхода на Aprilia Racing в Moto GP, марката с гордост представя на щанда на Мото Експо APRILIA RSV4 Factory 1100 Ultra Gold – най-новата версия на легендарния модел на марката с интегрирани аеродинамични крила, подобрена аеродинамична ефективност, 217 конски сили и повече въртящ момент от всякога, всичко това комбинирано върху легендарното шаси на Aprilia. Гамата на марката се допълва от RS 660, Tuono 660, Tuareg 660 и новите версии на спортния скутер SR 200 GT.

Традиционно, една от най-легендарните марки в света – VESPA, ще покаже на публиката най-новите модели на гамата – Primavera и Sprint, включващи нови цветове, технологии и електрическо задвижване.

Специалистът в градското придвижване Piaggiо, ще разгърне цялата нова гама триколесни скутери – MP3 300, MP3 400 и MP3 530 Exclusive, електрическия PIAGGIO 1, както и познатите Liberty 125, Medley 150, Beverly 400.

Всички италиански марки са неразривно свързани с мотоспорта още от началото на миналия век, та досега. От тях Ducati в момента са кралете на пистите. Машините от Борго Панигале – Ducati определено са на върха на спортната слава в момента. Обраха всички титли при пилотите, тимовете и производителите в MotoGP и WorldSBK. От тази година марката започва активност и в мотокроса…

Безспорно един от най-добрите машини ще видим и в София на щанда на официалния вносител – Овърдрайв АД. Премиерите са три – уникалният бутиков Ducati Diavel for Bentley,  Multistrada GT и Hyper Mono. Diavel for Bentley е лимитиран мотоциклет, който отбелязва най-доброто от двете емблематични марки. Проектът свързва Ducati и Bentley с визия за производителност, майсторство и ексклузивност. Multistrada GT или Grand Tour е страхотен мотоциклет, създаден за пътешественици. Третата премиера Ducati Hypermotard 698 Mono от 2024 г. е първият едноцилиндров супермотор на Ducati.

На щанда на Овърдрайв АД ще присъстват и „калните“ или офроуд мотоциклети Beta. Те са за ендуро, мотокрос или за офроуд приключения. Това са: Beta 300 Racing, 300 Xtrainer, 200 Xtrainer, Enduro 300 RR, 390 RR 4T, 350 RR 4T и специализираната машина за триал - Trial Evo 300 2T Factory.

За първи път у нас стъпва и възродената марка Moto Morini. Това са най-новата марка мотоциклети на българския пазар. Официални представители от началото на тази година са Астреко Моторс ЕООД. Марката е основана през 1937 г. в Болоня и е със славна спортна история€ Тя беше възродена през 2005 г., а сега е част от Zhongneng Vehicle Group.

На щанда ще видим трите най-нови модела на Moto Morini  - 650-кубиковия X-CAPE. „голия“  спортен SEIEMMEZZO STR и елегантния „скрамблер“ SEIEMMEZZO SCR.

Емблематична италианска марка мотоциклети е и Benelli.  У нас представител е Мотопойнт. Заедно с Benelli са официални представители и на Kymco.

Benelli е легендарна марка мотоциклети в Италия. След  възраждането си популярността им непрекъснато нараства. Така моделът TRK 702X  се превърна в бестселър в Италия. Тази машина ще бъде и фокусът на изложението. TRK 502X и TRK 251 са по-малките адвенчър братя на TRK 702X. BN 125 и TN 125 са бестселъри в ниския сегмент за изминалата 2023 г., подходящи за начинаещи и прохождащи мотористи. Възможност за управление с категория А1. Най-новият демо модел на щанда на Мотопойнт на Moto Expo 2024 идва от EICMA 2023 в Милано, а името му е TNT 500!

Всички премиери на Kymco са скутери от тежка категория. Xciting VS400 е бестселърът за миналата година, който ще бъде в центъра на вниманието на това изложение. Kymco CV3 е най-мощният триколесен скутер в България. Той е с 550–кубиков двигател с макс. мощност 51 к.с. при 7500 об/мин. За пътя и извън него е скутера DTX 360, който много прилича на средноразмерен приключенски мотоциклет. Големият AK-550 Premium, е също сред максискутерите, които съчетават елегантен дизайн с изключителна производителност.

Друг голям европейски производител е BMW Motorrad.  У нас BMW е на 3-о място с 258 продадени машини.  Представителите на BMW Motorrad – Аутобавария ще покажаг 16 модела от всички категории. Сред тях обаче ще има пет премиери. Те са предимно от най-популярната серия GS.

Новото BMW R 1300 GS се отличава с редуцирания си дизайн, уникалната каросерия, лекият алуминиев резервоар и мощният двигател с мощност 145 к.с.  F 900 GS е оптимизиран за каране офроуд с по-високо кормило, с по-ниска стъпенка и перфектна позиция на ездача. Новия BMW F 900 GS Adventure е перфектен спътник за спокойно пътуване с максимална безопасност, динамика и комфорт. R 12  е класически круизър с боксер двигател. Новото BMW S 1000 XR е подобрена версия на спортния мотоциклет за дълги разстояния.

Тежката категория роудстъри и круизъри ще видим от емблематичните марки TriumphHarley-Davidson и Indian. Първите две марки у нас се представляват от СОФИЯ МОТО ТРЕЙД. Най-интересната премиера ще бъде новият Triumph Rocket 3 Storm, който бе представен преди месец. Rocket 3 Storm е с най-големия сериен мотоциклетен двигател в света с обем от 2458 куб. см. Ще има и още нови два модела за 2024 г. от Хинкли. Това са Speed 400 и Scrambler 400 X.

Култовата марка от Милуоки Harley-Davidson ще покаже три нови модела  - CVO Road Glide ST, CVO Street Glide и CVO Road Glide.  Тези машини са юбилейни, създадени специално за 25-ата годишнината на CVO. За първи път са оборудвани с VVT технология или с променливо газоразпределение.

Indian България ООД се завръщат отново Moto Expo 2024. Това е най-старата американска марка, създадена през 1901 г. от Джордж Хенди в Спрингфилд. На изложението ще бъдат показани интересни модели . Например FTR 1200 S Championship Edition. Премиерата обаче ще бъде Indian Sport Chief. 

 

Zundert Extreme по традиция представя най-новото от гамата за екстремни изживявания. Първо са водните премиери или двата водни джета Sea-Do - RXP-X RS и SPARK TRIXXSPARK TRIXX е машина за забавление в следваща генерация и ново ниво на еволюция.  Триколесният мотор Can-Am SPYDER RT е с модерен външен вид, повишен комфорт и допълнително място за съхранение. Can-Am MAVERICK R е оф-роуд премиерата, която преминава с лекота през всички трасета и не прави компромиси с мощност, комфорт и стил. Renegade X е най-мощното ATV на марката.

Легендарната марка Royal Enfield стана много популярна. Хитовият модел е един от най-известните адвенчъри в света – Himalayan. От друга страна Interceptor 650 за втори пореден път е ретро мотоциклет на годината.

Премиера обаче ще бъде новият Shotgun 650. Мотоциклетът използва Същият двигател като Continental GT и Interceptor 650.  Shotgun 650 използва същата рама като Super Meteor 650, но има повече от повърхностни разлики. При този мотоциклет всичко опира до детайлите.

Отскоро на нашия пазар е марката Rieju. Заедно с машините на GasGas и електрическите Torrot ще ги видим на щанда на Сървистрейд ООД. GasGas са достатъчно известна марка от почти всички мотоциклетни дисциплини на оф-роуд и писта. Rieju е производител на мотопеди и мотоциклети от Каталуня

На изложението ще видим гамата за ендуро и хард ендуро  - MR125 PRO, MR 300 Racing 2024, MR 300 Pro 2024, MR 300 Six Days Argentina, а също Супермото моделът MRT50 SM PRO 2024, Aventura 500 Red,  Aventura 125 Legend и др.

Електрификацията при двуколесните присъства в гамата на почти всеки голям производител.  Но има и само електрически машини. В България вече се утвърди марката Sur-Ron. Машините за предназначени за сериозни изпитания, ендуро, катерене на хълм, проучване или фрийстайл забавление.

Със същата цел са и машите на Stark Future. Това е мултинационална компания, създадена през 2019 г. с шведски корени, но разположена в покрайнините на Барселона. Възползвайки се максимално от репутацията на Каталуния като една от „горещите точки“ за офроуд каране. Първият сериен производствен модел на компанията – мотоциклетът за мотокрос Stark VARG доказва, че електрическата технология превъзхожда бензиновите еквиваленти във всяко отношение.

С гордост можем да заявим, че вече има и български електрически мотоциклет Balkanic Electric Sport или накратко BES. Машините са три модела - BES R10, BES SR20 и BES SR20R. Те са с пикова мощност от 50 до 140 кВт , пробег от 150 до 300 км и максимална скорост 150 км/ч. Капацитетът на батерията е 10 и 20 киловатчаса, а времето за зареждане съответно 3,5 и 6 часа.

Премиерна марка за България са електрическите мотопеди Horwin, чиито дизайн, носител на Европейската награда Reddot за 2021 г. Horwin е бранд опериращ от години на Европейския пазар с централа в Австрия. Марката е у нас от май 2023 г. Двата основни
модела, с които марката стъпва в България са Horwin EK и Horwin SK.

Като стана дума за градска мобилност, то един от най-ярките представители  в Европа са Peugeot Motocycles. Един от най-старите мотоциклетни производители винаги предлага страхотни модели. Тази година това са новия XP400 и с последните версии на емблематичните Django, Tweet и Metropolis. С актуализираната си моделна гама Peugeot Motocycles гордо подчертава своята 126-годишна френска история, като същевременно гледа към бъдещето на градската мобилност.

В зала “Арена София” освен по-голяма и леснодостъпна изложбена площ, за посетителите има БЕЗПЛАТЕН паркинг с над 800 места.

За всички дошли на изложението ще има като винаги и допълнителни забавления.

Това са “Глобуса на смъртта“

Демонстрации и стънт шоу, 

Food truck zone за най-гладните,

Детско училище по безопанстост на движението,

Електрически Дрифт картове за всички на 4 години,

Както и много НАГРАДИ  и изненади.

 

Ето и програмата за 20-21 април 2024

12:00 Стънт шоу

13:00 Глобус на смъртта

14:00 Стънт шоу

15:00 Глобус на смъртта

16:00 Стънт шоу

При дъжд организаторите си запазват правото за промяна в програмата!

Работно време на Moto Expo 2024 :
20-22 април 2024 от 10.00 до 19.30 часа,
23 април 2024 от 10.00 до 14 часа.

Билети за изложението Moto Expo 2024 могат да се купят на - bilet.bgeventim.bggrabo.bg, epaygo и на място в залата.

img
04 април 2024

На предстоящото българско мотоциклетно изложение Moto Expo 2024, ще има разнородни машини. Скутери за градска и междуградска мобилност, спортни байкове за шосе и писта, туръри за пътешествия, адвенчъри за разходки сред природата, кросарки, ATV и UTV за екстремни изживявания, дори джетове за морски екшън. Както се казва – за всекиго по нещо.

И от всеки вид ще има премиери в изобилие. Ще ни ги предложат от Мотопойнт с марките - Kymco и Benelli. Палитрата на машини за екстремни изживявания на Zundert Extreme от марките Can-Am и  Sea-Do също е голяма. И трите компании са традиционни участници в предстоящото изложение Moto Expo 2024! То ще се състои от 20 до 23 април 2024 г. в зала “Арена София” /бивша “Арена Армеец”/. Организира се от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор “Експо Тим” ООД. 

Мотопойнт  са официални представители на Kymco и Benelli за България. На щанда с площ 198 кв. м ще има интересни модели, както от легендарните Benelli, така и най-новите модели скутери на Kymco.

Всички премиери на Kymco са скутери от „тежка категория“. Xciting VS400 е бестселърът за миналата година, който ще бъде в центъра на вниманието на това изложение. Машината е перфектната комбинация от стил, комфорт и мощност. Задвижва се 400 – кубиков двигател с макс. мощност  24,9 кВт/ 34 к.с. при 7250 об/мин. Скутерът е оборудван с TCS тракшън контрол, Full LED светлини и стопове, Keyless система на запалване.

Kymco CV3 е най-мощният триколесен скутер в България. Той е с 550–кубиков двигател с макс. мощност 51 к.с. при 7500 об/мин. и е изключително удобен за дълги пътувания. Има мултимедийна система и навигация Noodoe, Power Transmission Matrix (PTM) за перфектно разпределение на теглото на скутера и др.

На пътя и извън него е силата на скутера DTX 360, който много прилича на средноразмерен приключенски мотоциклет. Големият AK-550 Premium, е също сред максискутерите, които съчетават елегантен дизайн с изключителна производителност.

Benelli е легендарна марка мотоциклети в Италия. След възраждането си, популярността им непрекъснато нараства. Така моделът TRK 702X  се превърна в бестселър в Италия. Тази машина ще бъде и фокусът на изложението. TRK 702X е типичен адвенчър, способен да покори всяко предизвикателство на пътя и да се справи с всякакъв тип терени. Двигателят му е 698 куб. см с макс. мощност 51,5 кВт или 70 к.с. при 8000 об/мин. Забележителен е фарът с двоен LED модул, 5-инчов TFT цветен дисплей и Bluetooth свързване с телефон.

TRK 502X и TRK 251 са по-малките адвенчър братя на TRK 702X. Те са идеалният избор за начинаещи и професионални мотористи. Съчетават удобство и надеждност за всяко приключение.

BN 125 и TN 125 са бестселъри в ниския сегмент за изминалата 2023 г., подходящи за начинаещи и прохождащи мотористи. Възможност за управление с категория А1.

Leoncino 800 и 800 Trail, 502 C и Imperiale 400 са модели, които съчетават класически дизайн със съвременна технология.

Най-новият демо модел на щанда на Мотопойнт на Moto Expo 2024 идва от EICMA 2023 в Милано, а името му е TNT 500! Той ще бъде при дилърите в края на 2024. Мотоциклетът има стилен и модерен външен вид, 500 – кубиков двигател с максимална мощност 35 кВт или 47,6 к.с. при 8500 об/мин.

Освен мотори и скутери, на щанда на Мотопойнт и ще бъдат представени и каски за мотори Arai – с фокус върху новият модел Tour X-5, мото екипировка от RST (модели от сезон 2024), мото крос и ендуро екипировка FLY Racing, както и немски масла и добавки за мотори и скутери от Liqui Moly. За всички посетители ще има изненади, награди и томболи, както и по нещо за най-малките любители на моторите.

Zundert Extreme по традиция представя най-новото от гамата за екстремни изживявания. Първо са водните премиери или двата водни джета Sea-Do - RXP-X RS и SPARK TRIXX.

RXP-X RS е с двигател с изключителните 325 к.с.  Най-мощния звяр на пазара за търсачи на истинско приключение във водата. 

Част от иновациите са нов турбо механизъм, по-високи обороти и ускорение, клапани с усилени пружини, спортен вид, премиум аудио, пълноцветен широкоъгълен дисплей 7.8”, регулируемо кормило.

SPARK TRIXX е машина за забавление в следваща генерация и ново ниво на еволюция.  Има уникални нови функции за управление и е с искрящи нови цветове, предизвикващи фурор на всеки плаж.

Триколесният мотор Can-Am SPYDER RT е с  модерен външен вид, повишен комфорт и допълнително място за съхранение. Spyder RT не е просто ключът към приключението на три колела, той е върхът на луксозното пътуване.

Can-Am MAVERICK R е на фокус тази година. Дълго чакана машина от клиентите и силно впечатляваща. Офроуд премиерата е несравнима с другите машини в сегмента. Тя преминава с лекота през всички трасета и не прави компромиси с мощност, комфорт и стил.

 

 

Renegade X е най-мощното ATV на марката. То е от ново поколение и преден деференциал. Тези машини са създадени да променят играта на движение по офроуд терените.

В зала “Арена София” освен по-голяма и леснодостъпна изложбена площ, за посетителите има БЕЗПЛАТЕН паркинг с над 800 места. За всички дошли на изложението ще има като винаги и допълнителни забавления. Това са “Глобуса на смъртта“, демонстрации и стънт шоу, Food truck zone, Relax zonе.

Ето и програмата за 20-21 април 2024

12:00 Стънт шоу

13:00 Глобус на смъртта

14:00 Стънт шоу

15:00 Глобус на смъртта

16:00 Стънт шоу

При дъжд организаторите си запазват правото за промяна в програмата!

 

Работно време на Moto Expo 2024 :
20-22 април 2024 от 10.00 до 19.30 часа,
23 април 2024 от 10.00 до 14 часа.

Пресцентър Moto Expo 2024

 

img
28 март 2024

Най-големият производител, с най-големия пазар на двуколесни и на на мотоциклети в Европа, безспорно е Италия. Там мотоциклетите – от скутерите до големите машини са издигнати в култ. Нещо повече – те са начин на живот, произведения на изкуството, средство за спорт…

Всички италиански марки са неразривно свързани с мотоспорта още от началото на миналия век, та досега. Достатъчно показателно е, че няма италианска марка без титла в някоя от мотоциклетните дисциплини. Достатъчно е да погледнем и дългия списък от италиански световни шампиони на писта, мотокрос или ендуро.

На предстоящото българско мотоциклетно изложение Moto Expo 2024, ще има няколко италиански марки. От тях Ducati в момента са кралете на пистите в MotoGP и WorldSBK (Супербайк). Предишна слава имат и Moto Morini – най-новата марка на българския пазар, както и Moto Guzzi. Извън пътяендуро и мотокрос, сред водещите е Beta.   

Машини от споменатите италианци ще видим по време на предстоящото изложение Moto Expo 2024! То ще се състои от 20 до 23 април 2024 г. в зала “Арена София” /бивша “Арена Армеец”/. Организира се от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор “Експо Тим” ООД. 

Машините от Борго Панигале – Ducati определено са на върха на спортната слава в момента. Достатъчно е да споменем двукратните шампиони - пилотите Франческсо Баная и Алваро Баутиста, които на борда на Ducati обраха всички титли при пилотите, тимовете и производителите в MotoGP и WorldSBK. От тази година марката започва активност и в мотокроса…

Безспорно един от най-добрите машини ще видим и в София на щанда на официалния вносител – Овърдрайв АД с площ 198 кв. м. Премиерите са три – уникалният бутиков Ducati Diavel for Bentley,  Multistrada GT и Hyper Mono.

Diavel for Bentley е лимитиран мотоциклет, който отбелязва най-доброто от двете емблематични марки. Проектът свързва Ducati и Bentley с визия за производителност, майсторство и ексклузивност. Резултатът е удивителен синтез от технология, стил и производителност. Върху усъвършенстваната техническа база на високоефективния и удобен Diavel V4, Ducati е интегрирал много характерни за стила елементи на Bentley Batur - модел в лимитирана серия, ръчно изработен от Bentley. Ducati Diavel for Bentley  ще бъде в номерирана серия, ограничена до 500+50 екземпляра. 50-те са запазени за клиенти на Bentley.

Multistrada GT или Grand Tour е страхотен мотоциклет, създаден за пътешественици. Машината има много предимства. Полуактивното окачване Skyhook на Ducati например е при Multistrada от 10 години и представянето му е свръхестествено. Свързана с IMU и режимите на каране, системата използва обратна връзка, за да регулира автоматично и незабавно амортисьорите по време на езда. Така Grand Tour просто се плъзга по дупките и изравнява неравностите. Двигателят е V4 под 90 градуса, 4 клапана на цилиндър, обем 1158 куб. см с мощност 170 к.с. при 10 500 об./мин и въртящ момент 125 Нм при 8750 об./мин.

Третата премиера Ducati Hypermotard 698 Mono от 2024 г. е първият едноцилиндров супермотор на Ducati. Той е оборудван с новия двигател Superquadro Mono и осигурява 77,5 к.с. при 9750  об./мин. Въртящият момент е  63 Нм при 8000 об/мин. Стандартният електронен пакет включва нова настройка Slide-by-Brake, която е специално разработена, за да управлява поддържането му на пистата. Двигателят е Superquadro Mono, едноцилиндров, 4 клапана на цилиндър, Desmodromic, с 2 балансиращи вала и течно охлаждане. Обемът му е 659 куб. см, а диаметърът и ходът са 116 x 62,4 мм.

На щанда на Ducati ще видим и целия арсенал от машини,  с които вносителят разполага. Това са DesertX, Hypermotard 950 RVE, Monster, XDiavel, Diavel V4, Streetfighter V2, Streetfighter V4, Panigale V4S, версиите на Multistrada - Granturismo, Pikes Peak, Rally и V2. Ще видим и спортния Supersport S.

Ducat Scrambler ще видим в три модификации: Full Throttle, Icon 2G и Nightshift.

На щанда на Овърдрайв АД ще присъстват и „калните“ или офроуд мотоциклети Beta. Те са за ендуро, мотокрос или за офроуд приключения. Това са Beta 300 Racing, 300 Xtrainer, 200 Xtrainer, Enduro 300 RR, 390 RR 4T, 350 RR 4T и специализираната машина за триал - Trial Evo 300 2T Factory,  който участва в световния шампионат.

От началото на тази година, Астреко Моторс ЕООД са официални представители италианските мотоциклети Мoto Morini. Това е най-новата мотоциклетна марка на българския пазар. Компанията e италиански производител на мотоциклети със 77-годишна традиция и много постижения в мотоциклетния спорт. Основана е през 1937 г. в Болоня от Алфонсо Морини. През януари 1938 г. стартира производството на триколки с 350, 500 и 600-кубикови двигатели. После идват и мотоциклетите.

Бомбардировките от Втората световна война разрушават фабриката на Алфонсо Морини и той започва всичко отначало. В машините с 2-тактов 125-кубиков двигател той съзира идеалното превозно средство за следвоенния период. През пролетта на 1946 г. се появява мотоциклет Moto Morini, вдъхновен от германската легенда DKW RT. Първият туристически модел е допълнен и от спортна версия с увеличена от 4,5 до 5,7 к.с. мощност и максимална скорост от 75 км/ч на 80 км/ч.

Марката се впуска в мотоциклетните спортове със 125-кубиковия си модел. Не закъсняват и първите победи. Умберто Масети започва брилянтната си кариера именно с този малък мотоциклет. Още през 1948 г. печели редица състезания. Спортната версия е с 4 предавки вместо три и с увеличена между 8 и 9 к.с. максимална мощност. Скоростта е около 120 км/ч. Появата на нов мотоциклет с верижно задвижване за Гран при и с мощност 12 к.с. при 10 000 об/мин., носи първата победа в Гран при на Moto Morin през 1951 г. в Монца с Емилио Мендони. После идват и други успехи и титли.

През 1965 г. Moto Morini успешно превзема американския пазар. Десет години по-късно Corsaro е допълнен от 125-кубиков двигател по магическата формула 3 1⁄2. Това е изключително съвременен 4-тактов силов агрегат с електронно запалване, съчетан с 6-степенна трансмисия. Макс. мощност е 13,75 к.с. при 9000 об/мин. Ползва същите спирачни дискове като легендарния модел 3 1⁄2 и постига скорост от 125 км/ч. В края на 70-те на ход е 500-кубиковата серия на марката.

През 2005 г. Златният орел (емблемата) на  Moto Morini се възражда.  Появяват се новите Corsaro 1200 (140 к.с.) и 9 1/2 (948 куб. см, 117 к.с.). През 2013 г. Moto Morini става собственост на Сандро Капотости и Руджеромасимо Джаноцели, а заводът се мести в Триволцио. От октомври 2018 г. италианският производител е част от Zhongneng Vehicle Group, която прави значителни инвестиции в разработването и усъвършенстването на нови модели и разширяването на гамата. През същата година се подготвя и мотоциклетът 650cc X-CAPE.

Днес в гамата на марката присъстват три модела, а се очакват още два до края на годината. Ще ги видим на  щанда на Астреко Моторс  с площ 100 кв. м. Това са забавният и атрактивен приключенски мотоциклет X-CAPE с двигател  L2, 4-тактов, обем 649 куб. см, мощност 60 к.с. при 8250 об/мин. и въртящ  54 Нм при  7000 об./мин.

Другите две машини са „голия“  спортен SEIEMMEZZO STR и от елегантния „скрамблер“ SEIEMMEZZO SCR. Те са с еднакви  двигатели:  2-цилиндрови, редови, 4-тактови, 649 куб. см, мощност 61 к.с и въртящ момент от 54 Нм. Очаква се и новата „къстъм“ машина CALIBRO.

Moto Guzzi е част от мегагрупировката и най-голям производител на мотоциклети в Европа Piaggio Group. Представител на групировката, в който влизат още Piaggio, Aprilia и Vespa са Италия Моторс с един от най-големите щандове – 292, 5 кв. м.

Безспорно звездата на шанда ще бъде един специален гост от Мандело дел Ларио – централата на Moto Guzzi. Става дума за новия приключенски турър Stelvio. Мотоциклетът на Moto Guzzi е с уникален стил и най-съвременна технология.

Предлага пет режима на каране, включително офроуд режим. Благодарение на своите джанти със спици (19" отпред и 17" отзад) и гуми, този мотоциклет винаги е готов за леко управление извън пътя. Дизайнът му поставя силен акцент върху безопасността и комфорта, като отговаря на изискванията на пътуването. Аеродинамиката е прецизно и фино настроена в аеродинамичен тунел, за да предложи оптимална защита на въздуха. По-този начин обогатява изживяването при каране и осигурява комфорт както за водача, така и за пътника.

Моделът Stelvio се предлага с най-модерно оборудване, което отговаря на стилния му вид. Има разширени функции като ABS при завиване и контрол на сцеплението, заедно с Full LED светлини, круиз контрол, 5" пълноцветен дисплей и пет персонализирани режима на каране. Stelvio е оборудван и със системата за безопасно каране от PFF, иновативна система за подпомагане на шофирането, която използва 4D Imaging Radar технология.

 Солидното, компактно и мощно, наследството на Moto Guzzi може да се види във всеки детайл. От неговия емблематичен V-Twin двигател "Compact Block" до уникалното му едностранно подвижно рамо и неговия отличителен DRL с форма на орел, всеки елемент е проектиран да създаде новото Stelvio.

В зала “Арена София” освен по-голяма и леснодостъпна изложбена площ, за посетителите има БЕЗПЛАТЕН паркинг с над 800 места. За всички дошли на изложението ще има като винаги и допълнителни забавления. Това са “Глобуса на смъртта“, демонстрации и стънт шоу, Food truck zone, Relax zonе.

Ето и програмата за 20-21 април 2024

12:00 Стънт шоу

13:00 Глобус на смъртта

14:00 Стънт шоу

15:00 Глобус на смъртта

16:00 Стънт шоу

При дъжд организаторите си запазват правото за промяна в програмата!

 

Работно време на Moto Expo 2024 :
20-22 април 2024 от 10.00 до 19.30 часа,
23 април 2024 от 10.00 до 14 часа.

Пресцентър Moto Expo 2024

img
26 март 2024

Представете си път, изпънал се като стрела през пустошта и по него вървят група мотоциклетисти, рокери, яхнали тежки машини, отправили си на път към залеза…  Идилична картина,  видяна във филми като „Волния ездач“ и много други.

Е, ние също ще видим тези машини – роудстъри и круизъри от „тежка категория“, но на предстоящото българско мотоциклетно изложение Moto Expo 2024!

То ще се състои от 20 до 23 април 2024 г. в зала “Арена София” /бивша “Арена Армеец”/. Те ще бъдат показани от представителите у нас на емблематичните марки Triumph,  Harley-Davidson и Indian.

Moto Expo 2024 се организира от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор “Експо Тим” ООД.  На изложението трите марки ще покажат най-новите си модели.

Прекосяваме Ламанша, за да отидем в Обединеното кралство и по-точно в Хинкли. Там е базата на най-големият британски производител на мотоциклети – Triumph. Представител на марката на България, заедно с Harley-Davidson, е СОФИЯ МОТО ТРЕЙД. Техният щанд ще бъде един от най-големите на изложението с площ от 308 кв. м.   

Безспорният хит ще бъде новият Triumph Rocket 3 Storm. Премиерата на мотоциклета бе съвсем наскоро – на 19 март.  Тя идва 20 години след като първият рекордьор Rocket III избухна на мотоциклетната сцена като върховен мощен роудстър. Новото поколение е и с ново име - Rocket 3 Storm. Машината има повече производителност, по-добро управление и тъмна, мрачна цветова схема. 

Rocket 3 Storm се отличава с най-големия сериен мотоциклетен двигател в света с капацитет от 2458 куб. см, като версиите R и GT получават още 15 к.с пикова мощност. Така моторът има огромните 182 к.с при 7000 об/мин. Въртящият момент също е увеличен с 4 Нм и вече достига нов връх от 225 Нм при ниските 4000 об/мин. Rocket 3 Storm вече надхвърля най-новите изисквания на Euro 5b, включвайки течно охлаждане, ниски емисии и отлична горивна ефективност.

16-инчовите задни и 17-инчовите предни джанти на Rocket са актуализирани с по-спортен дизайн от лят алуминий с десет спици, като се намалява масата. Това има положително въздействие върху реакцията на управление по време на движение, подобрявайки вече впечатляващата пъргавина на Rocket. Здравата и лека алуминиева рамка, представена за първи път през 2019 г., използва лети и ковани елементи за изключително съотношение на въртящ момент към тегло.

Новите модели Rocket 3 Storm се отличават с тъмна, мрачна цветова схема и безупречно ниво на качествени детайли. Големият 18-литров резервоар носи новото име Storm и всеки модел има три отличителни двуцветни цветови опции. 

Ще видим и още нови два модела за 2024 г. от Хинкли. Това са Speed 400 и Scrambler 400 X: два изцяло нови модела, които се присъединяват към гамата на Triumph през 2024 г. Роудстърът Speed 400 се присъединява към най-успешната модерна класическа гама на Triumph, Speed Twin 900 и 1200, докато Scrambler 400 X взема своя здрав дизайн от Scrambler 900 и 1200, с офроуд родословие. То датира от първите фабрични Scrambler от 50-те години на миналия век.

Моторите са с едноцилиндрови DOHC двигатели с обем 398,15 куб. см. Те имат мощност 40 к.с. при 8000 об/мин. и въртящ момент от 37,5 Нм при 6500 об/мин.

Още два обновени модела за 2024 г. са приключенските Tiger 900 Rally Pro и GT Pro. Адвенчърите имат много новости, включително и по-висока мощност от 108 к.с.

Прекосяваме Атлантика, за да отидем в САЩ, в Милуоки. Там е централата на култовата марка Harley-Davidson. Там всяка година вадят по нещо ново, интересно и впечатляващо харлеистите по цял свят.  Така е и сега с три нови модела  - CVO Road Glide ST, CVO Street Glide и CVO Road Glide.

Тези машини са юбилейни, създадени специално за 25-ата годишнината на CVO. За първи път са оборудвани с VVT технология или с променливо газоразпределение. Двигателят Milwaukee-Eight 121 High Output (HO) е с повече конски сили и въртящ момент от двигателя Milwaukee-Eight VVT 121. Има високопроизводителен разпределителен вал и повишени максимални обороти - 5900 на червената линия. Мотоциклетите са променени на 95%, средно с 15 кг по-леки, с нова инфотеймънт система и озвучение и 50% повече ход за окачването сравнение с предходните.

CVO Road Glide ST е с най-висока производителност – 127 к.с. и 193 Нм въртящ момент. Той е с 11,3 кг по-лек от 2024 CVO Road Glide, като подобрява всички аспекти на производителността, включително ускорение и спиране.

CVO Street Glide е със 115 к.с и 183 Нм въртящ момент. Той е с 14 кг по-лек от 2022 CVO Street Glide. Задвижването е с най-висок работен обем, което някога е било фабрично монтирано на мотоциклет Harley-Davidson Touring. Двигателят Milwaukee-Eight VVT 121 разполага с течно охлаждане на цилиндрови глави, променливо газоразпределение (VVT) и нов всмукателен тракт.

CVO Road Glide също е със 115 к.с 183 Нм въртящ момент. Всичките модели са с подобрена икономия на гориво.

След като миналата година отсъства от изложението Moto Expo, Indian България ООД се завръщат отново. Техните страхотни експонати ще са разположени на щанд от 189 кв. м.

Indian са легенда. Те са първите американски мотоциклети.  Марката е създадена през 1901 г. от Джордж Хенди в Спрингфилд, Масачузетс. След 1910 г. Indian Motorcycle става най-големият производител в света. През 1909 г. печелят състезанието на Индианаполис, на прочутия Брикярд. След това постигат успехи в ТТ на остров Ман.

След редица проблеми, започнали от средата на миналия век, през април 2011 г. Polaris Industries, компанията майка на Victory Motorcycles, придоби Indian Motorcycle. Производствените съоръжения на Indian бяха преместени в Спринт Лейк, Айова. През 2013 г. бе създаден новия двигател "Thunder Stroke" с 1820 куб. см и се появиха новоразработени мотоциклети със съблечения стил на класически американски бобър като  Chief, Chief Bobber и Super Chief. Това бе Ренесансът на Indian.

На Moto Expo 2024 ще бъдат показани интересни модели. Например FTR 1200 S Championship Edition. Премиерата обаче ще бъде Indian Sport Chief.   

Indian Motorcycle създават агресивна итерация на емблематичният Indian Chief с пускането на Sport Chief на пазара. Надграждайки един от най-историческите и влиятелни мотоциклетни съименници на всички времена, Sport Chief вдига летвата за американски V-Twin круизъри чрез първокласни компоненти, ориентирани към производителността и американския стил. Новият Sport Chief запазва механичния стил на Indian Chief, използвайки същата опростена рамка от стоманени тръби. В основата на нея сега лежи 1896-кубиков двигател осигуряващ въртящ момент от 162 Hm.

 

В зала “Арена София” освен по-голяма и леснодостъпна изложбена площ, за посетителите има БЕЗПЛАТЕН паркинг с над 800 места.

За всички дошли на изложението ще има като винаги и допълнителни забавления. Това са “Глобуса на смъртта“, демонстрации и стънт шоу на 20 и 21 април, по часове както следва :

12:00 Стънт шоу

13:00 Глобус на смъртта

14:00 Стънт шоу

15:00 Глобус на смъртта

16:00 Стънт шоу

 

Освен това за всички които са на събитието ще работи и Food truck zone с разнообразни храни, напитки и бира :)

Работно време на Moto Expo 2024 
20-22 април 2024 от 10.00 до 19.30 часа,
23 април 2024 от 10.00 до 14 часа.