Новини

БЮЛЕТИН №5 Лавина на премиери от Италия – 19 чисто нови модела! 11 от Italia Motors и 5 от Moto Morini на Moto Expo 2025

„Италия Моторс“ – от скутера до круизъра и супербайка (Aprilia и Vespa)

Най-мотоциклетната нация в Европа е Италия. И като производство, и като продажби на двуколесни. Италианците щурмуват масирано и нашето,  българско изложение Moto Expo 2025 с две от фирмите, представители на Ботуша.

Едната е Piaggio Group - най-могъщият производител в Европа - Piaggio Group, приютил няколко легендарни марки „под  крилото си“. Това са  Piaggio, Vespa, Aprilia и Moto Guzzi. Представител на Piaggio Group  у нас е Italia Motors, които ще покажат 11 премиери на Moto Expo 2025.  

Другият производители също е легендарен - Moto Morini. Марката е създадена през 1937 г., но присъства отскоро на българския пазар – от 2024 г. Представител на Moto Morini  е компанията Астреко Моторс и миналата година дебютира на изложението в София с три модела. Сега на Moto Morini представят пет премиерни модела.

Традиционното изложение Moto Expo 2025 ще се състои от 11 до 14 април 2025 г. в зала “Арена 8888 София”. То се организира от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор “Експо Тим” ООД.

Както стана дума, Italia Motors е представител на Piaggio Group. В гамата на мотоциклети и скутери има машини за всеки вкус и всеки джоб.

Vespa

Легендарните класически скутери Vespa ще имат два премиерни модела. Vespa 946 Snake се ражда в Годината на змията. Това е номерирана лимитирана серия, която съчетава майсторска изработка с италиански дизайн. Смесица от история и легенда, в която бунтарският дух и вечният стил на Vespa се срещат със съвременното излъчване на змията и нейното изтънчено очарование.  

Vespa GTS 310  пренася магията на автентичната италианска икона на пътя. Скутерът е елегантен, с непреклонна спортна душа, с комфорт и технологиите на истински гран турър.

Естествено на щанда ще присъстват и моделите Primavera, Sprint, 946 ''bunny'', 946 Dragon, GTV и Electrica.

Aprilia

От цялата армада премиери на Italia Motors, тези на Aprilia са най-много – 6. Както може да се очаква, това са предимно наточени спортни модели. 

Най-мощният от тях е Aprilia RSV4. Той е кулминацията на амбициозен проект на Aprilia Racing Division, използващ най-добрите налични технологии. RSV4 получава актуализация за 2025 с аеродинамични крила, идващи от MotoGP, нови предни спирачни апарати Brembo Hypure, иновативна прогнозна система за управление на електронните функции и модернизиран двигател E5+ V4 с мощност 220 к.с., който го превръща в най-мощния сериен супербайк в света. Aprilia RSV4 Factory остава безспорен първенец в класацията благодарение на полуактивното окачване Öhlins Smart EC 2.0 с функция corner-by-corner, заедно с пакети Track Pack, Comfort Pack и Race Pack, които са част от стандартното оборудване.

Не по-малко наточени са по-малките Aprilia RS 660 и RS 660 Factory.  RS 660 е спортен мотоциклет за всекидневна употреба и удоволствие от карането. Той не прави компромис със състезателното ДНК на Aprilia. Със състезателен характер, върхово оборудване, окачване Öhlins, двуцветна седалка и агресивни графики, новата Aprilia RS 660 Factory развива максимална скорост от 240 км/ч, за да доминира на сцената на спортните мотоциклети. Техническата база е същата като на новата Aprilia RS 660 с двуцилиндров двигател с Евро 5+, увеличен до 105 к.с., ново арматурно табло, усъвършенствана активна електроника APRC, напълно преработен обтекател и състезателна аеродинамика с крила.

Aprilia RS 457 е лек, лесен за управление и с множество технологии. Той предизвиква вълнение във всеки мотоциклетист, независимо дали е на пътя или на пистата. RS 457 споделя същите сила и звук като легендарната гама RS, суперспортният мотоциклет, който промени мотоциклетната история.

Aprilia Tuareg Rally е също със спортен характер, но за извън пътя. Tuareg се отличава с ДНК на победител и невероятна жажда за приключения. Гъвкав, лек и производителен, неговата ендуро динамика, съчетана с най-мощния двигател в категорията, го прави еталон за двуцилиндрови мотоциклети и рали състезания. Независимо дали се кара по асфалт или черни пътища, Tuareg осигурява изключителни забавление и контрол, благодарение на първокласни технологични характеристики и единствени по рода си технически решения.

Друга премиера е Aprilia SR GT 20. Тя ще бъде на щанда на Italia Motors с площ от 292 кв.м. Там ще видим и предишните модели на марката RS 457, Tuono V4, Tuono 660 и SXR

Нови модели от марката Piaggio също ще бъдат изложени. Преди всичко това е най-новият Liberty. Piaggio Liberty добавя елегантност и пъргавина към всяко пътуване. Скутерът успява да предефинира концепцията за висококачествен мотоциклет и постоянно се развива, както в технологично отношение, така и в стилово. Интерпретира най-добре градския дух. Предлаган е в две версии - класическа и спортна, той е идеалният спътник за тези, които живеят в града и търсят независимост и свобода.

Други два нови модела са  Piaggio Medley 200 и триколесния Piaggio MP3 310, който беше сериозно обновен. Ще присъстват още и популярният BEVERLY, по мощните триколесни MP3  400 и MP3 530, както и ONE.

От марката Moto Guzzi също ще има какво да се види. Това е безспорният хит -V7, както и V85TT,  V100 и STELVIO.

Moto Morini

Когато Moto Morini се появи на българския пазар през миналата година, моделите бяха само три. Сега, при второто си участие на Moto Expo 2025  компанията представя пет премиерни модела от различни сегменти. Всички те бяха показани през есента на изложението EICMA 2024 в Милано.

 

X-Cape 1200

Духът на приключението в Moto Morini е въплътен в X-CAPE 1200. Това е туристически мотоциклет със силен характер, идеален за тези, които искат да пътуват във всяка ситуация. Този макси-приключенски мотоциклет, задвижван от двигателя V2 Corsa Corta EVO с обем 1187 куб.см, 87° V-twin, доставящ 125 к.с. и голям въртящ момент. Той осигурява гладко представяне дори при ниски обороти. Моторът е комбинация от мощност и контрол, усъвършенствана технология и първокласни компоненти, всички проектирани да подобрят безопасността и удоволствието от карането.

Дизайнът подчертава гъвкавостта и лекотата на използване на мотоциклета. Независимо дали се движи е по градските улици, пътува по дълги магистрали с максимална скорост от 230 км/ч., покорява планински проходи или офроуд пътеки. Хармоничният баланс на производителност, пъргавина, мощност, комфорт и безпогрешен италиански стил е водещият принцип за екипа на Moto Morini през целия процес на проектиране на X-CAPE 1200.

X-Cape 700

Дизайнът заема централно място в новия модел. Неговият силует, вдъхновен от ергономичността на макси ендуро, гарантира изживяване при каране, където динамиката на и извън пътя е от съществено значение.

Създаден за търсачи на приключения, които изискват както производителност, така и комфорт, спорт и пъргавина, X-CAPE 700 предлага отлична реакция, благодарение на своя 700-кубиков двуцилиндров двигател, способен да достави 71 к.с. Резервоарът е 18 л, а максималната скорост 185 км/ч.

Alltrhike 450  

Moto Morini Alltrhike 450 е Adventure Enduro за начинаещи и професионалисти. С новия Alltrhike 450 италианският производител пуска компактно ендуро за пътуване, което ще се хареса на любителите на приключенията. 450-кубиковият двуцилиндров редови двигател с течно охлаждане осигурява 44,2 к.с. и въртящ момент от 44 Нм при 6250 об./мин. Идеален за пътуване и офроуд приключения Alltrhike е оборудван със здраво шаси Kayaba, обърната надолу вилка с диаметър 41 мм и 210 мм ход на окачването отпред и регулируем амортисьор с 190 мм ход на окачването отзад. Alltrhike тежи 170 кг сух, което го прави лесен за управление. Със своя голям 18-литров резервоар и височина на седалката от 847 мм, той е идеален за дълги пътувания.

Moto Morini 3 ½

Moto Morini връща едно от най-важните си имена на модели с чисто нов 3½, точно навреме за своята 50-та годишнина. Първоначално пуснат през 1974 г., оригиналният Moto Morini 3½ беше първият V-Twin модел на марката, произведен във варианти Sport или Strada за туризъм. Проектиран е от Франко Ламбертини, 3½ Sport разтърси клас  350 куб. см.

Модерният 3 1⁄2 не е същият производителен звяр като оригинала. Той е с 350,3-кубиков 60° V-Twin DOHC двигател с осем клапана с течно охлаждане, който е съвместим с Euro5+. Машината е с максимална мощност от 32 к.с. при 8500 об/мин, което го прави достъпен за европейски ездачи с лиценз A2. Шасито е стоманена конструкция с двойна греда, съчетана с алуминиево люлеещо се рамо. Окачването се състои от 43 мм обърната вилка и единичен заден амортисьор с предварително натоварване.

Calibro 700 Bagger

Последната премиера на Moto Morini е Calibro 700 Bagger. Той  демонстрира рационализиран преден обтекател, устойчив на вятър, просторни водоустойчиви странични отделения за съхранение и елегантен спойлер. Съвременния дизайн е с впечатляващи възможности за дълги турове.

Calibro е с LED светлини, ABS спирачки на Bosch, ремъчно задвижване за минимална поддръжка с ефективен трансфер на мощността, класически единичен габарит с аналогов и цифров дисплей, лесно функционално ергономично ръчно управление, здраво шаси с двойна опора.

Двигателят е двуцилиндров редови с обем 693 куб. см, мощност 69 к.с. при 8500 об/мин. и въртящ момент от 68 Нм при 6500 об/мин. Максималната скорост е 175 км/ч.

Освен петте нови модела, на щанда на Moto Morini с площ 100 кв.м ще видим и познатите модели на марката – Calibro, Seiemmezzo STR и Seiemmezzo SСR.

Билети онлайн с отстъпка до 1 април 2025  през платформите на EVENTIM.BG

BILET.BG

KUPIBILETI.BG

GRABO.BG

Работно време на Moto Expo 2025

11-13 април 2025 от 10:00 до 19:30 часа
14 април 2025 от 10:00 до 15:00 часа

Пресцентър Moto Expo 2025

Връзка с нас: expoteamltd@gmail.com