МОТО ЕКСПО СОФИЯ 2022 БЮЛЕТИН № 9
„Италия Моторс“ - от скутера до круизъра и супербайка (Moto Guzzi и Piaggio)
Най-големият производител на двуколесни в Европа – италианската компания Piaggio Group, в България се представя от „Италия Моторс“. Многообразието на продуктите е наистина голямо. Под шапката на Piaggio влизат няколко елитни, световно известни италиански марки, които предлагат двуколесни от малките 50-кубикови скутери до големите и мощни тежки круизъри, както и бързите спортни мотоциклети.
На изложението Moto Expo 2022 от 15 до 19 април „Италия Моторс“ ще представи най-ярките модели на Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio и Vespa. Така в зала „Асикс Арена“ (бивша „Фестивална“) ще бъдат задоволени интересът и любопитството на много фенове на мотоциклетизма. На своя щанд №9 с площ от 300 кв. м екипът на компанията „Италия Моторс“ ще помогне на посетителите да намерят сред изобилието от италиански мотоциклети тези, чието „сърце“ бие в същия ритъм с тяхното.
Още две от култовите марки на „Италия Моторс“, чиито машини ще бъдат изложени на Moto Expo 2022, ви представяме в този бюлетин.
Moto Guzzi – двуколесната мечта на мнозина
Вдъхновяващата марка Moto Guzzi идва с отбран избор от мотоциклети за щанда си на „Мото Експо“ 2022. Елитните представители от сериите V85 TT, V9 и V7 на обичания вече над 100 години „Орел от Мандело“ ще напомнят, че мотоциклетът е начин на живот, а не просто начин на придвижване.
Същинска мечта на две колела, V85 TT Travel е с характерния за Moto Guzzi напречно разположен 90-градусов, V-образен, двуцилиндров двигател от 850 кубика с въздушно охлаждане. Увеличеният въртящ момент при ниските и средните обороти е с усъвършенствани и по-вълнуващи характеристики. Дори най-опитните ездачи ще открият това, което засилва пулса им. Става дума за лесните за използване на петте режима на каране, контролът на сцеплението, ABS-а и ускоряването чрез системата Ride-by-Wire. Круизконтролът и цветният TFT дисплей са част от стандартното оборудване. Естествено налични са екстри като Moto Guzzi MIA – мултимедията, която свързва смартфона с мотоциклета и предоставя фантастичен набор от функции.
При дизайна няма компромис с комфорта и естетиката. Невероятните лети джанти вече са предвидени за безкамерни гуми, а удивителните нови графики подчертават всяка извивка на мотоциклета и оставят трайно впечатление у минувачите. V85 TT Travel е готов е за всяка мечтана дестинация и пътешествие с удоволствие. Той е с по-висока Touring слюда, допълнителни LED фарове за мъгла и странични куфари Urban с впечатляваща вместимост. Той е единственият в своя клас със задвижване чрез кардан. Широките възможности на окачването му постигат висок комфорт както на пътя, така и извън него. За това съдействат значителното отстояние на двигателя от земята и защитният му алуминиев протектор.
На щанда ще присъства и една от 1946-те произведени бройки на V85 Guardia D’Onore. Това е мотоциклет – гордост за създателите си в Мандело дел Ларио. Създаден да отпразнува 75-годишнината от асоциирането на Moto Guzzi с известния почетен караул Reggimento Corazzieri на президента на Италия, моделът е с по-голяма слюда и със специалната си графика от гланцова черна боя и бели линии на предния калник, резервоара и страничните панели. Оборудван е с централна стойка, протектори на двигателя, допълнителни LED светлини и с настроение, излъчвано от всички елементи на дизайна му.
Със серията V9 на Moto Guzzi карането на мотор е удоволствие. С категорично спортната си натура V9 Bobber 850 E5 не е за тези, които искат да останат незабелязани. Новият му двигател с обем 850 куб. см, 65 к.с. и 73 Нм споделя същото родословие като V85 TT. Прави мотоциклета динамичен и пъргав, за което допринася и подобрената рама, подсилена в предната част за повече стабилност и прецизност при каране. Вибрациите са далечен спомен. На тяхно място се настанява ненадминатият комфорт благодарение и на функции като ABS и регулируем тракшън контрол MGCT, който при желание може да бъде изключван.
V9 Bobber 850 E5 демонстрира внушителност с чистота на дизайна, стоманено тяло и импозантни гуми. За страничните панели е използван алуминий, а за резервоара – масивна стомана. Новата двуместна седалка е с възможност за премахване на мястото на пътника. Така мотоциклета става едноместен. За първи път е въведен и изцяло дигитален инструментален панел.
Вече над 50 години серията V7 е емблематична със своя неукротим дух и автентичност. Намираща се в нова фаза от своята еволюция, сега нейните представители са по-бързи, по-комфортни, по-добре оборудвани и с много подобрения, оставайки верни на традиционния стил на марката. Така е с V7 Stone 850 E5 на щанда на „Италия Моторс“. Моторът е със съвременен, елегантен дизайн с променени странични панели, които подчертават високотехнологичния напречно разположен V-образен двуцилиндров двигател с работен обем от 850 куб. см. Получил допълнителна инжекция с мощност, той дава неподражаемо изживяване при каране, а също стабилност и комфорт. Рамата е със стоманени елементи в сектора на захващане на кормилото, а новите амортисьори Kayaba са с по-дълъг ход. Напълно нов е и дигиталният инструментален панел. Единичният му кръгъл дисплей е с форма, напомняща силуета на орел и може да бъде свързан със смартфон с платформата Moto Guzzi MIA.
Piaggio – магнит за градската мобилност
Търсещите решение за своята мобилност в града ще имат добра възможност за избор сред машините на Piaggio. Скутерите от сериите Piaggio 1, Beverly, Liberty, Medley и MyMoover с различен работен обем на двигателя и в разнообразие от цветове, тговорят и на най-взискателните вкусове и изисквания.
100% „електрическа“ премиера на щанда ще бъде моделът Piaggio 1+ Euro 5 от серията Piaggio 1. С нея започва новата генерация скутери на марката, комбинираща нулевите вредни емисии и безшумното придвижване с качеството, технологиите и безопасността, синоним на Piaggio. Със своя дизайн, прецизно шаси, удобно управление, бързо зареждане, моделът носи уникалност. Оборудван с 2,3 киловатчаса батерия, достига максимална скорост от 45 км/ч и осигурява пробег до 68 км в спортен режим и впечатляващите 100 км на „еко“. Ефективната му комбинация от мощност и комфорт го превръщат в идеалното средство за пътуване в натоварения, динамичен трафик.
Piaggio 1+ Euro 5 е единственият е-скутер в категорията си, който предлага щедро място за съхранение. В отделението под седалката му може да се побере Full-Face каска. Завидното пространство за краката създава удобна позиция за каране. За пътника има здрави сгъваеми степенки.
Серията Beverly също ще присъства на щанда на марката със скутерите си с 300 и 400 кубикови двигатели. За своите 20 години съществуване, Beverly е запазил спортния и елегантен дизайн, разбивайки традиционните концепции за градска мобилност. Машините са универсални, издръжливи, безопасни и комфортни при дълги пътувания. Проектирани са за висока маневреност и забавление, разчитайки на ново шаси и на високоефективен едноцилиндров двигател - четиритактов, четириклапанов, с течно охлаждане и електронно впръскване, с по-ниски шум и разход на гориво. Съвместим с Euro 5, неговата мощност е увеличена с 23%, а въртящият момент – с 16%.
Beverly е олицетворение на италианския стил, с елегантни, изчистени и решителни линии, изкусно комбинирани с цветове и материали. Разположеният по средата резервоар за гориво е запазена марка. Това позволява скутерите да бъдат зареждани и в седнало положение. На тази конструкция се дължи и просторното отделение под седалката, което събира две каски. Удобната позиция за каране превръща моделите Beverly в идеалния спътник.
Piaggio Liberty е идеалната комбинация от елегантност, лекота и технологичност. На щанда серията ще бъде с моделите си с 50 и 125-кубикови i-get двигатели. Те са едноцилиндрови, 3-клапанни, с електронно впръскване на горивото. Ултрамодерни, икономични и надеждни, те съчетават максималната производителност с минималните усилия за поддръжка. Здравото шаси е изградено от тръбна стоманена единична рама с подсилени пресовани плочи за оптимална усукваща и надлъжна твърдост. Моделите с по-голям обем на двигателя са стандартно с ABS.
Елегантното оформление на инструменталния панел безпроблемно смесва аналоговите и цифровите технологии. Класическият скоростомер със стрелка е разположен до модерен LCD дисплей, който се активира с бутон на кормилото. Liberty са удобни и за споделено пътуване с перфектно преценената си триангулация на седалката и подножието на кормилото, със сгъваемите стъпенки и с изцяло преработената си комфортна седалка за двама. Име две отделенията за вещи – в задната част, където може да се инсталира и USB порт за зареждане на телефон и под седалката, в което може да се разположи каска.
Новият клас скутери с високи гуми от серията Piaggio Medley съчетават предимствата на пъргавите, леки модели с тези на по-големите и мощни мотоциклети. Те са с последната генерация на един от най-мощните в сегмента си двигатели – Piaggio i-get с водно охлаждане, с 4 клапана и електронно впръскване. Експонатът на щанда е със 125 куб. см, но в гамата е наличен и във версия 300 кубика. Функцията Stop-Start го изключва автоматично при спиране, с което ограничава разхода на гориво и потиска шума при повторно потегляне.
Medley е с характерната за серията „сплав“ от лекота, функционалност, удобство и простор. Резервоарът е поместен под пространството за краката, освобождавайки място за отделение под седалката за две каски. Към високите си гуми, Medley добавя и ABS.
Medley е първият модел, който въвежда при скутерите система за свързаност. Чрез Piaggio MIA смартфонът с лекота влиза в контакт с мотоциклета и водачът лесно може да управлява музиката, телефонните си разговори и да подава гласови команди. Изцяло нов е дигиталният LCD инструментален клъстър.
Серията Piaggio Mymoover е достоен партньор на бизнеса за широк диапазон доставки в градски условия. За да изпълнят мисията си максимално добре, тези скутери са екипирани с 3 гуми и подвижен куфар. Товароносимостта им е без аналог в сегмента. Надвишава двойно тази на двуколесните мотоциклети. Предният им багажник събира 20 кг, задният – 60 кг, а централната чанта добавя още 5 кг. Тежестта е разпределена интелигентно между 3 захващащи структури, а усъвършенстван механизъм накланя товара към тялото на водача, така че да елиминира риска от преобръщане и да даде повече сцепление в завоите.
Стабилни, маневрени, безопасни, интуитивни за водача и с улеснено спиране и тръгване машините от серията Piaggio Mymoover може да бъдат и постоянно, свързани с централизирана информационна система, към която да изпращат данни в реално време. За целта те ползват черна кутия, която в непредвидени ситуации подава и авариен сигнал към базата за управление. Допълнително улеснение е и възможността да разполагат с четец на баджове.
Moto Expo 2022 ще очаква мотоциклетистите и фенове на двуколесния транспорт в зала Асикс Арена от 15 до 19 април. Вратите ще са отворени от 10,00 до 19,30 часа.
Цени Билети: На място: 12 лева /събота и неделя/; 10 лева /делничен ден/; Деца от 12 до 18 години – 6 лева;
Онлайн – /2 лв. отстъпка за онлайн закупуване/: 10 лева /събота и неделя/; 8 лева /делничен ден/;
Хора с увреждания – Безплатно; Деца от 12 до 18 години – 4 лева. Деца до 12 години с придружител – Безплатно.
Пресцентър Moto Expo 2022