Blog single

МОТО ЕКСПО СОФИЯ 2020 БЮЛЕТИН № 10

Royal Enfield с родстер, кафе рейсър  и приключенец

Миналата година за първи път видяхме у нас машините на Royal Enfield. Това стана на изложението на изложението Moto Expo. Сега представителят на марката за България – фирмата Вас Вал Авто ООД отново ще изненада почитателите на мотоциклетизма с интересни модели. Те могат да се видят на щанда на марката от 20 до 24 март в зала Асикс Арена (бивша зала Фестивална) в София.

За поредна година Royal Enfield е световен лидер в сегмента на мотоциклетите с среден размер – между 250 750 куб. см. Авторитетната марка ще зарадва своите фенове на Moto Expo 2020 с емблематичните си мотоциклети. Това в пълна сила важи за моделите на Royal Enfield – Interceptor 650 и Continental GT. Двата модела са изключително здрави и икономични мотоциклети, съчетани с вечния дизайн и семплото си винтидж излъчване. Те напълно отговарят на неразделната връзка на мотор и човек.  В света на пластмасата и електрониката, Royal Enfield остава верен на един изчистен и надежден мотоциклет, носещ удоволствие, лекота и радост от управлението.  Добре познатите Interceptor 650 и Continental GT са съчетани на стил, опростеност и изключителна надеждност. Двата – родстер и кафе рейсър са вече първенци по продажбите за 2019 г. в Европа, следвани плътно от родения в планината приключенец Himalayn 411.

Interceptor 650 е с двуцилиндров редови двигател 648 куб. см с 4 клапана на цилиндър и въздушно охлаждане. Диаметърът и ходът на буталото е 78 х 67,8 мм. Този агрегат се използва и от Royal Enfield Continental GT. Мощността е 47 к.с. при 7250 об/мин. и максимален въртящ момент 52 Нм при 5250 об./мин. Въртящият момент има широк диапазон, а по-голямата част – 80%, идва преди 2500. Това е много важно за ускорението при излизане от завоите. Максималната скорост е 170 км/ч. Резервоарът е 14 л и с литър се изминават 25,5 км. С един резервоар могат да се минат 357 км.

Continental GT  е типичен кафе рейсър, който заменя стария 350-кубиков модел с по-бърза машина. Всеки излязъл от конвейъра модел се тества по дълъг списък от специален човек, който върши проверка на 1007 точки, за отнема 6 часа.  Докато Interceptor 650 е по-спокойна, модерна класика със стилна ергономичност, Continental GT 650 получава вдъхновението си от фабричните кафе рейсъри от 60-те години.

За съжаление, тази година през март, спира производството на Royal Enfield Classic 500 и Bullet 500. След близо 70 години в производство се разделяме завинаги, с чисто въздушното охлаждане на моделите с 500 куб. см. Те, както и моделите на много други марки, остават в историята. Причината са новите изисквания за емисии Euro5.

В технологичния център на Royal Enfield  в Лестършиър не стоят със скръстени ръце. Определено се подготвя техен наследник по новите еконорми и се очакват нови модели.

ПРЕСЦЕНТЪР

Moto Expo 2020